حبیبی: انتخابات آینده نقش مهمی در حل مشکلات مردم و پاسخگویی به مطالبات آنها دارد

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به دستاورد اجلاس سراسری دبیران استان‌ها و شهرستان‌های مؤتلفه در مشهد گفت: این نشست، آماده‌باش سیاسی برای مشارکت در انتخابات آینده است.

به گزارش ایسکانیوز محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران این حزب اظهار کرد: انتخابات آینده نقش مهمی در حل مشکلات مردم و پاسخگویی به مطالبات آنها دارد. وعده‌های دولت در تعداد قابل توجهی از قلمروهای اعلام شده عملی نشده است بنابراین دغدغه مردم در انتخابات آینده موضوع «کارآمدی» است.

حبیبی با اشاره به تلاش‌های حزب موتلفه اسلامی در این خصوص گفت: ما خودمان را آماده می‌کنیم تا در صورت اقبال مردم، برنامه و کادر مشخص خود را در حوزه اقدام و عمل به نیازهای حقیقی ملت در پیچ تاریخی که درحال عبور از آن هستیم، ارائه دهیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب، تصریح کرد: ما از هر ظرفیتی که برای هم‌افزایی در همگرایی نیروهای انقلاب و اصولگرا پدید آید استقبال می‌کنیم و بدون شک روند فرآیند همگرایی اصولگرایان از همین سیر می‌گذرد؛ ما در این فرآیند ویژگی‌ها و امتیازات نامزد خود را مطرح می‌کنیم تا انتخاب اصلح صورت پذیرد.

وی تأکید کرد: امیدواریم اصولگرایان در انتخابات آینده با یک نامزد به میدان بیایند و تجربه انتخابات سال ۹۲ تکرار نشود.

حبیبی با بیان اینکه آنچه امروز مورد توجه مردم و همه دلسوزان جامعه است این است که دولتی سرکار بیاید که بتواند با مدیریت جهادی کارآمدی نظام را افزایش دهد، اظهارکرد: ما سیاست‌ها و قوانین بر زمین مانده زیادی داریم که باید به آن عمل کنیم. همچنین دولتی می‌خواهیم که اگر وعده کرد عمل کند و اگر عمل نکرد به اشتباه خود اصرار نورزد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به سؤالی در مورد ارزیابی وی از برگزاری سالروز ۹دی گفت: امسال بزرگداشت حماسه ۹ دی با سال‌های قبل متفاوت بود. مردم در اجتماعات عظیمی که در سراسر کشور برگزار شد شرکت کردند و مطالب گویندگان عمدتاً تحلیل منطقی از این رویداد بزرگ بود. فصل مشترک سخنان همه گویندگان موضوع بصیرت مردم بود که توانست خطر جنگ نرم و براندازی خاموش دشمن را دفع کند. در حقیقت اجتماعات عظیم امسال حکایت از یک آماده‌باش عمومی در برابر توطئه‌های جدید دشمن بود.

حبیبی همچنین در واکنش به اظهارات اخیر وزیر اقتصاد مبنی بر اینکه متاسفانه هنوز برآورد دقیقی از دارایی دولت نداریم و کسی نمی‌داند دارایی‌های دولت چقدر است، خاطرنشان کرد: این مطلب فوق‌العاده مهم است. چندی پیش هم رئیس اسبق دیوان محاسبات که اکنون وزیر کشور است گفته بود، ما دقیقا نمی‌دانیم درآمد و هزینه‌های دولت چقدر است؟! وقتی وزیر امور اقتصادی و دارایی صادقانه می‌گوید که نمی‌دانیم دارایی‌های دولت چقدر است، پس چگونه می‌توان بودجه دقیق و واقعی درآمدها با برآورد صحیح و هزینه‌ها را بر اساس ردیف‌های بودجه‌ای مصوب و میسر کرد.

وی افزود: خداوند متعال نعمات زیادی در این کشور به ودیعه گذاشته که بخشی از آن معادن عظیم نفت و گاز است. حساب درآمد و هزینه نفت در برنامه و بودجه دولت به طور کامل شفاف نیست در نتیجه دارایی‌های حاصل از همین موضوع در آیتم درآمدی هم مشخص نیست. مفهوم این رویداد عدم شفاف‌سازی درآمدها و هزینه‌هاست. وقتی عدم شفافیت باشد، هدر رفت منابع از یک سو و فساد اقتصادی از سوی دیگر برای کشور مشکلات اقتصادی پدید می‌آورد.

حبیبی در ادامه به مذاکرات هسته‌ای و نقش وزارت خزانه‌داری آمریکا در مذاکرات اشاره کرد و گفت: در آن سوی مذاکره ۱+۵، وزارت خزانه‌داری آمریکا فعال بود به گونه‌ای که هم در ایام مذاکره و همچنان پس از توافق تعیین کننده است. اما در این سوی مذاکره که صحبت از وضعیت آینده میلیاردها دلار از سرمایه‌گذاری سه دولت گذشته در سازمان انرژی اتمی بود، نه نماینده‌ای از وزارت اقتصاد و دارایی حاضر بود و نه از خزانه‌داری‌کل.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: موضوع مدیریت دارایی‌های دولت در شرکت‌های دولتی و نیمه دولتی خیلی مهم است چراکه اکثر این شرکت‌ها نه تنها سود خود را به خزانه‌ واریز نمی‌کنند بلکه حتی در واریز مالیات به خزانه تعلل دارند. نمونه آن شرکت ملی نفت است که در بند الف تبصره یک ماده واحده از پرداخت سود شرکت معاف شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر نفت بشکه‌ای ۱۰۰ دلار باشد سهم شرکت ملی نفت از ارزش نفت خام تولیدی ۵/۱۴ درصد است و ۳۰ دلار هم باشد ۵/۱۴ درصد است. کسی نیست بپرسد هزینه سهم واقعی شرکت ملی نفت چقدر است؟ که این نسبت تغییر نمی‌کند.

حبیبی با اشاره به بحث نمایندگان مجلس و دولت درباره میزان واقعی درآمد هدفمندی یارانه ها که در جلسه روز شنبه مجلس مطرح شد، تصریح کرد: بودجه یعنی برآورد هزینه و پیش‌بینی درآمد. دولت و مجلسی که نتواند این «برآورد» و آن «پیش بینی» را درست انجام بدهد، هم در تنظیم برنامه و هم در تدوین بودجه دچار اختلال می‌شود. این اختلال هم موجب فساد و هم موجب هدر رفت منابع ملی خواهد شد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به تحولات میدانی در عراق و سوریه گفت: اتفاقات مهمی در سوریه و عراق افتاده است. راس فتنه و جریان تروریسم در منطقه با ضربات کوبنده مقاومت به سنگ خورده است. نقشه‌های آمریکا، اسرائیل، عربستان و قطر نیز رسوا شده و به نتیجه نرسیده است.

وی در پایان تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی ما باید متناسب با پیروزی‌های میدانی، راهبردهای خود را تنظیم و پا به پای شهدای حرم در حفظ امنیت و اقتدار ملی حرکت کند و دستاوردهای آنها را ارج بنهد و فریب دشمن را نخورد.

306/300

کد خبر: 718122

وب گردی

وب گردی