دو هزار واگن به ناوگان قطار شهری اضافه می‌شود

نمایندگان مردم در خانه ملت مقرر کردند که دولت ضمن ارائه تضمین تسهیلات جهت توسعه قطار شهری در کشور، اقدام به افزودن ۲ هزار واگن به ناوگان قطار شهری طی مدت زمان اجرای برنامه ششم توسعه کند.

به گزارش ایسکانیوز، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه 13 دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور، با بند (ب) ماده 70 این لایحه موافقت کردند که بر اساس این مصوبه دولت مکلف به ارائه تضمین لازم جهت تسهیلات برای توسعه ناوگان و تجهیزات قطارهای شهری شد. همچنین بر اساس این مصوبه باید تا پایان برنامه ششم توسعه 2 هزار دستگاه واگن به خطوط ریلی شهری اضافه شود.

لازم به ذکر است اصل لایحه 70 برنامه ششم توسعه با 172 رأی موافق، 17 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 213 نماینده حاضر در صحن به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

بر اساس بند (ب) ماده 70 این لایحه دولت مکلف است نسبت به تضمین تسهیلات و تامین ناوگان و تجهیزات قطار شهری شهرها و حومه آنها از محل منابع پیش بینی شده در بودجه سنواتی بنحوی اقدام نماید که تا پایان برنامه دوهزار( 2000) دستگاه واگن و تجهیزات مربوط به خطوط ریلی شهری اضافه شود. شهرداریها نیز موظفند نسبت به توسعه قطار شهری از محل منابع خود اقدام نمایند.

302/300

کد خبر: 718156

وب گردی

وب گردی