ارجاع ماده مربوط به نماسازی بدنه جاده‌های ورودی و خروجی شهرها به کمیسیون تلفیق

نمایندگان مردم در خانه ملت، ماده‌ای در لایحه برنامه توسعه ششم را که مربوط به نماسازی بدنه جاده‌های ورودی و خروجی شهرها بود، به منظور رفع ابهام و اصلاحات بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع کردند.

به گزارش ایسکانیوز، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه، 13 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه ششم توسعه، ماده 72 این لایحه را برای اصلاح و رفع ابهامات مطروحه به کمیسیون تلفیق برنامه ششم ارجاع دادند.

در این ماده؛ شهرداریها مکلف شده بودند به منظور ساماندهی و ارتقا کیفیت و نماسازی بدنه جاده‌های ورودی و خروجی شهرها اقدام کنند و مالکان و مستاجران نیز مکلف به اجرای طرحهای مصوب شورای شهر شده بودند.

به گزارش خانه ملت؛ در جریان بررسی این ماده، دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود برخی ابهامات و اشکالات عبارتی و مفهومی در ماده مذکور گفت: اینکه مالکان و مستأجران مستقر در محدوده ورودی و خروجی شهرها باید اقدام به اجرای طرح های مصوب شورای شهر کنند موضوع درستی براساس قانون نیست؛ از طرف دیگر برای اجرای طرح باید با مالک ساختمان ها توافق صورت گیرد در غیر این صورت این مسئله مشکل شرعی دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به برخی ابهامات و اشکالات عبارتی در ماده 72 این ماده باید برای اصلاحات بیشتر به کمیسیون تلفیق برنامه ششم ارجاع داده شود زیرا تصویب و اجرای این ماده در نهایت موجب توسعه حریم شهرها می شود.

302/300

کد خبر: 718173

وب گردی

وب گردی