انتقاد اپوزیسیون ترکیه از عملکرد دولت در مبارزه با تروریسم

رهبران احزاب اپوزیسیون ترکیه در پی حمله مرگبار اخیر به یک کلوپ شبانه در استانبول، عملکرد دولت این کشور در مبارزه با تروریسم را "نامناسب" و "قدیمی" خواندند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه حریت، کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب اپوزیسیون "مردم جمهوری‌خواه"ترکیه با صدور بیانیه‌ای در واکنش به حمله مسلحانه در ساعات اولیه یکم ژانویه ۲۰۱۷ که منجر به کشته شدن ۳۹ تن و زخمی شدن بیش از ۶۰ تن شد، اعلام کرد: سازمان‌های ترویستی که به طور مستقیم زندگی روزمره ملت ما را مورد هدف قرار دادند،‌ نمی‌توانند به اهداف خود دست یابند.

وی گفت: ما تمام سازمان‌های تروریستی را با تقویت همبستگی و ریشه‌های دموکراسی در کشورمان حذف خواهیم کرد.

وی در ادامه از عملکرد دولت مبنی بر عدم اتخاذ تدابیر امنیتی کافی پس از یکسری حملات مرگبار در ترکیه انتقاد کرد.

قلیچداراوغلو افزود: در حال حاضر مدتی است که کشورمان هدف سازمان‌های تروریستی قرار گرفته است. هر اقدامی که دولت انجام می‌دهد نمی‌تواند از عملیات تروریستی جلوگیری کند. اظهارنظرها و هشدارها پس از هریک از حملات تروریستی تنها تروریست‌ها را برای انجام دیگر حملاتشان تشویق می‌کند.

وی در ادامه اضافه کرد: دلیل این امر این است که دولت واقع‌گرا نیست و سیاست‌های ضد ترور دولت مناسب و روشمند نیستند. دولت عملکرد ضعیفی در مبارزه با تروریسم نشان می‌دهد.

همچنین دولت باغچلی، رهبر حزب "جنبش ملی گرای ترکیه" در واکنش به حمله مسلحانه روز گذشته در استانبول گفت: اعمال روش‌های قدیمی در مبارزه علیه تروریسم "بی‌معنی" است زیرا این روش‌ها نمی‌تواند قاتلان تروریستی را که به صورت سیستماتیک عمل می‌کند حتی در سال ۲۰۱۷ متوقف کنند.

وی ادامه داد: نمی‌توان به اهداف مورد نظر با روش کنونی دست یافت. اقدامات پیشگیرانه کلاسیک و سیاست‌های امنیتی باید در کنار روش‌های جدید در مبارزه علیه تروریسم استفاده شود. در همین راستا نیاز به اتحاد ملی است. در حال حاضر تمام ملت ترکیه مورد هدف حملات تروریستی خونین قرار گرفته‌اند.

او تاکید کرد: گروه‌های تروریستی قادر نخواهند بود که کشور را تقسیم کنند.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 718192

وب گردی

وب گردی