گلاب آدینه در جشنواره تئاتر فجر استانی روی صحنه می‌رود

شهاب حسین‌پور دو نمایش «سرآشپز پیشنهاد می‌کند» و «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» را با بازی گلاب آدینه در چند استان کشور به صحنه می‌برد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، این دو نمایش در قالب آثار بخش مرور جشنواره فجر در استان‌ها به صحنه می‌روند.

نمایش «سر آشپز پیشنهاد می‌کند» طی روزهای 12،14 و 16 دی ماه در 3 استان بوشهر ،شیراز و تبریز به صحنه می‌رود و نمایش «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» نیز روز 25 دی ماه در تبریز اجرا خواهد شد.

نمایش «سر آشپز پیشنهاد می‌کند» مربوط به قصه ضحاک و شاهنامه است که با استفاده از شیوه‌های نمایشی روحوضی ، سایه بازی و سیاه بازی اجرا می‌شود و عوامل اجرا کننده آن به شرح زیر هستند: کارگردان: شهاب‌الدین حسین پور ، نویسنده: رضا شفیعیان، بازیگران : علیرضا مویدی ، مرضیه سهراب، پوریا دادخواه ، امیرصدیقیان ،امین میری،احمد نگهبان، شهروز شبستری، آرش عزیزی، مهدی فریضه ، بهزاد بهنام، مهکام فرزال طبع و شهاب الدین حسین‌پور ، طراح صحنه: ارکیده هاشمی، آهنگساز: آرش عزیزی.

همچنین در خلاصه نمایش «بیوه‌های غمگین سالار جنگ: چنین آمده است که هووهای این داستان بر سر ارث و میراث شوهر از دست رفته با یکدیگر به جدال می‌پردازند و عاقبت این طمع‌کاری، آنها را در مسیر نابودی قرار می‌دهد.

این نمایش با بازی گلاب آدینه، شیرین بینا، مونا فرجاد، حمید رحیمی، محمد صدیقی مهر، حمیده مستعان و طراحی صحنه سعید یزدانی اجرا می‌شود.

حسین‌پور در گفتگو با روابط عمومی جشنواره تئاتر فجر درباره امکانات و شرایط سالن های اجرا در شهرهای مختلف بیان کرد: من برای تورهای استانی به صورت آزاد اجراهای زیادی داشته‌ام و به همراه گروهم به شهرهای زیادی سفر کرد ه‌ام . خوشبختانه مدیران تالارها در شهرهای مختلف تا حد بضاعت و امکانات موجود شرایط خوبی را برای ما فراهم کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به این امر، ما نیز سعی بر این داشتیم تا خود را با امکانات و شرایط امکانی موجود در شهرها تطبیق داده و به بهترین شکل ممکن نمایش را اجرا کنیم تا خللی در برنامه‌ها به وجود نیاید اما برای جشنواره تئاتر فجر استانی،نمی‌دانم امکانات سالن‌ها در شهرهای مختلف به چه صورت است و تا کنون سالن‌هایی که در آنها اجرا داریم را ندیده‌ام.

این کارگردان در مورد تاثیرگذاری اجرای نمایش‌ها در شهرهای مختلف گفت: اجرا ی تئاتر در استان‌های مختلف بسیار تاثیر گذار و شگفت انگیز است و به رونق تئاتر در شهرهای مختلف کمک بزرگی می‌کند، البته این مساله برای من تازگی ندارد چرا که من در گذشته به صورت انفرادی به همراه گروهم به استان‌های مختلف سفر کرده‌ام و نمایش اجرا کرده‌ایم.

حسین پور در مورد اجرای نمایش در سطح استان‌های مختلف معتقد است: اجرا در شهرهای مختلف ، شرایط خوبی را پیش گرفته و روندی مثبت را سپری می‌کند و باعث تبادل فکری و فرهنگی پایتخت نشینان با سایر شهرها شده است. به طور کلی علاوه بر اینها آداب و سنن فرهنگ شهرهای مختلف را می‌توان از نزدیک دید و با آنها بیشتر آشنا شد.

وی با اشاره به این موضوع که اجرا در شهرهای مختلف به لحاظ آموزشی نیز کمک بزرگی به جوانان فعال و علاقه‌مند در آن شهرها دارد، ادامه داد: این مساله به لحاظ آموزشی و انگیزشی نیز کار بسیار مفیدی است. من خودم شور و شعف را در جوانان دیده‌ام و انرژی‌ام برا ی اجرا در استان‌ها دو برابر شده است. چرا که هنرمندان در هر اجرایی به حمایت مردم نیاز دارند و به عقیده من اجرا بدون تماشاگر هیچ فایده و بازدهی نخواهد داشت . یک نمایش منحصر به فرد نیازمند به حمایت مردم است و این دو در کنار یکدیگر معنا پیدا می‌کنند و امیدوارم پس از جشنواره تئاتر فجر نیز شاهد کارهای این چنینی باشیم و به پر رونق شدن اجراها کمک کنیم و پویاتر باشیم.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از اول تا دوازدهم بهمن ماه برگزار می‌شود.

502500

کد خبر: 718214

وب گردی

وب گردی