دبیر جایزه کتاب سال دانشگاه آزاد: اهداف جایزه کتاب سال از حوزه علوم انسانی و علوم اجتماعی  فراتر رفته است

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، گفت: اهداف جایزه کتاب سال، امسال از حوزه علوم انسانی و علوم اجتماعی فراتر رفته است و به حوزه های فنی و مهندسی و علوم پزشکی هم پرداخته خواهد شد.

کرم الله دانش فر، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و دبیر جایزه کتاب سال این دانشگاه درباره استقبال دانشجویان از جایزه کتاب سال که توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار می شود، گفت: جایزه کتاب سال به جایزه ابن سینا معروف است، امسال دومین دوره خود را برگزار می کند، محور این جایزه در سال گذشته علوم انسانی و علوم اجتماعی بود و بر آنها تمرکز داشته است که هم در بخش اساتید بود و هم در بخش دانشجویان که در دو قسمت کتاب و پایان نامه دانشجویی برگزار شد.

وی افزود: محورهای که سال گذشته بر آنها تمرکز شد؛ یکی محور ادبیات فارسی بود که به عنوان محور ویژه مراسم بر آن تمرکز داشت، اهداف جایزه کتاب سال، امسال از حوزه علوم انسانی و علوم اجتماعی فراتر رفته است و به حوزه های فنی و مهندسی و علوم پزشکی هم پرداخته خواهد شد.

او ادامه داد: یکی از محورهای جایزه امسال همان ادبیات فارسی است که از بخش ها ویژه جایزه سال گذشته بود و دیگری درمور آثار حضرت امام(ره) است. همچنان بخش های دانشجویی در حوزه های پایان نامه های دانشجویی هم فعال بوده و مورد توجه است واطلاع رسانی جایزه امسال تازه آغاز شده است و با توجه به اینکه فراخوان این جایزه به تازگی منتشر شده است استقبال در همین چند روز اخیر هم خوب بوده است.
دانش فر، گفت: اساتید برای شرکت در این جایزه به صورت فردی و جمعی می توانند ثبت نام کنند و تمام کتاب های چاپ شده از خود را می توانند برای حضور در این جایزه ثبت کنند.

وی افزود: در روز برگزاری جایزه ناشرهای برتر و فعال دانشگاه آزاد اسلامی را هم معرفی خواهیم کرد و به آنها هم جوایزی تعلق خواهد گرفت که از جمله به تعداد انتشارات هر ناشر توجه شده و به میزان جوایزی که از جایزه کتاب سال هم گرفته اند توجه می شود، میزان توزیع کتاب هایشان در حوزه های مختلف از دیگر موارد است که در داوری جایزه کتاب سال مورد توجه قرار می گیرد.

دانش فر درباره جوایزی که به برگزیدگان اهدا می شود، گفت: از برگزیدگان با جوایز نقدی و لوح افتخار تقدیر به عمل می آید.
501500

کد خبر: 718321

وب گردی

وب گردی