اعمال قانون برای نیم‌میلیون خودروی فاقد معاینه فنی/معرفی ۱۵۰۰ خودروی پلاک مخدوش به مراجع قضایی

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از برخورد با ۵۰۰ هزار خودروی فاقد معاینه فنی از ابتدای امسال در پایتخت خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز سردار محمد رضا مهماندار، درباره عملکرد مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در حوزه برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی اظهارکرد:‌ در ۹ ماهه امسال بیش از ۵۰۰ هزار خودرو به دلیل نداشتن معاینه فنی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی اعمال قانون و جریمه شده‌اند که بخشی از این تخلفات توسط مأموران و بخشی نیز توسط دوربین‌ها ثبت شده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین از اعمال قانون ۲۲ هزار خودروی دودزا در این مدت خبر داد و گفت: برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا نیز همواره جزو اولویت‌های پلیس بوده و درنیمه دوم سال نیز این امر تشدید می‌شود.

مهماندار با اشاره به فعالیت گشت‌های محسوس و نامحسوس پلیس راهور تهران برای برخورد با پلاک‌های مخدوش و پوشیده شده، اظهارکرد: در این مدت بیش از ۱۵۰۰ دستگاه خودروی سواری که رانندگانش اقدام به مخدوش کردن پلاکش کرده بودند توقیف شده و ضمن ارائه اعمال قانون رانندگان نیز به سبب جرمی که مرتکب شده‌اند به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با اشاره به افزایش محدوده و ساعت اجرای طرح ترافیک در پایتخت، نیز گفت: براساس جلسه‌ای که کمیته کاهش آلودگی هوای تهران در شرایط اضطرار در روز پنجشنبه هفته گذشته تشکیل داد تصمیم بر آن شد که تا روز سه‌شنبه محدوده طرح ترافیک به محدوده طرح زوج و فرد گسترش یابد و ساعت اجرای آن نیز به ساعت ۱۹ برسد. بنابراین خودروهای فاقد مجوز طرح ترافیک اجازه ورود به محدوده زوج و فرد را ندارند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین درباره اینکه آیا امکان تمدید این محدودیت پس از سه شنبه نیز وجود دارد یا خیر؟ گفت:‌ این موضوع با توجه به وضعیت هوا و بر اساس مصوبه جلسه کمیته کاهش آلودگی هوا در شرایط اضطرار تصویب شده و پلیس مصوبات این جلسه را اجرا می‌کند.

مهماندار با اشاره به آلودگی هوای تهران از شهروندان خواست که ضمن پرهیز از ترددهای غیر ضرور در معابر از ناوگان حمل و نقل عمومی برای جابجایی در شهر استفاده کنند.

منبع:ایسنا

706/700

کد خبر: 718323

وب گردی

وب گردی