برگزاری سمینار تخصصی « آشنایی با اصول کسب وکار شرکت های لجستیک طرف سوم(3PL)»  در واحد تهران جنوب

سمینار تخصصی « آشنایی با اصول کسب وکار شرکت های لجستیک طرف سوم (3PL)» توسط غلامرضا نصیری استادیار مهندسی صنایع و با حضور جمع کثیری از دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته صنایع دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، نصیری گفت:" لجستیک به آن بخش از فرآیندهای زنجیرۀ تأمین اتلاق می شود که ذخیره سازی و جریان اثر بخش و کارایی کالاها، خدمات و اطلاعات مربوط به آنها را در دو جهت رفت و برگشت میان مبداء و کل مصرف جهت پاسخگویی به نیاز مشتری، برنامه ریزی و کنترل می کند."

وی گفت: "زنجیره تأمین رویکردی است که همه فعالیت های مرتبط با جریان کالا و تبدیل مواد، از مرحله تهیه ماده اولیه تا مرحله تحویل کالای نهایی به مصرف کننده را شامل می شود و در کنار جریان کالا دو جریان اطلاعات و منابع مالی و اعتبارات نیز حضور دارد. "

نصیری، تخصص بالای شرکت های 3PL در مقایسه با دیگر شرکت های تولیدی، ارائه سبد خدمات براساس نیاز مشتری، استفاده از روش های به روز بمنظور رعایت اقتصاد مقیاسی برای عملیات مختلف و کاهش قابل توجه هزینه را از دلایل استقبال از شرکت های لجستیک طرف سوم(3PL) عنوان کرد.

وی ادامه داد: براساس شاخص های سهولت کسب و کار جهانی وطبق گزارش بانک جهانی(Doing Business 2016 )، ایران با امتیاز 44/57 از 100 رتبه 118 در بین 189 کشور و گرجستان رتبه اول منطقه و 24 جهانی با امتیاز 45/77 را دارا هستند.

گفتنی است تبین اهداف زنجیرۀ تأمین، شاخص های کلیدی موفقیت شرکتهای 3PL ،عملکرد ایران در شاخص های لجستیکی بین سالهای 2010 تا 2016، چالش موجود صنعت لجستیک و ... از دیگر موضوعاتی بود که به آنها پرداخته شد.

205/200

کد خبر: 718328

وب گردی

وب گردی