رحمانی فضلی: سازمان حج و زیارت تا یک ماه آینده برنامه های خود را برای برگزاری اربعین 96 اعلام کند

وزیر کشور با بیان این که سازمان حج و زیارت حداکثر تا یک ماه آینده برنامه های خود را برای برگزاری اربعین سال 96 به وزارت کشور اعلام کند ، گفت: در صورت عدم تعهد سازمان حج و زیارت در ارائه برنامه ویژه برگزاری مراسم اربعین حسینی سال آینده کار باید به دستگاه دیگری سپرده شود.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی امروز (دوشنبه) در نشست با استانداران سراسر کشور با محوریت راهپیمایی اربعین حسینی در سال آینده و ارزیابی فعالیت کمیته های ستاد مرکزی اربعین حسینی در مراسم راهپیمایی امسال گفت: سیاست گذاری دقیق و برنامه ریزی منسجم برای برگزاری مراسم اربعین حسینی سال 96 باید از هم اینک انجام شود.
وی از استان های سراسر کشور بویژه استان های مرزی خواست،ضعف های مراسم اربعین حسینی سال جاری شناسایی و برطرف و روی نقاط قوت کار شود.
وزیر کشور با اعلام آمادگی کامل وزارت کشور برای برگزاری مراسم اربعین حسینی در عتبات عالیات خاطرنشان کرد: کمیته های ستاد مرکزی اربعین حسینی از هم اکنون تشکیل و جلسات مستمر دراین باره برگزار شود.
رحمانی فضلی با بیان این که باید ظرفیت سازی و ساماندهی مناسب برای اعزام زائران به عتبات عالیات به منظور برگزاری مراسم اربعین حسینی در سال 96 صورت پذیرد، افزود: ضعف های مراسم اربعین حسینی سال جاری شناسایی و برطرف و روی نقاط قوت کار شود.
وی با تاکید بر صیانت از آیین های اربعین حسینی گفت: تبلیغات در برگزاری کنگره عظیم و بین المللی اربعین حسینی بطور جدی در دستور کار قرار گیرد و اطلاع رسانی دقیق در این باره در دراز مدت صورت پذیرد.
وزیر کشور بر لزوم ایجاد زیرساخت های لازم در استان های هم مرز با کشور عراق گفت: استان های سراسر کشور بویژه استان های مرزی، طرح و برنامه های خود را برای برگزاری مراسم اربعین سال 96 به وزارت کشور اعلام کنند و وزارت خارجه از هم اینک برای انجام مذاکرات و توافقات فی مابین با کشور عراق برای حضور زائران ایرانی در عتبات عالیات و برگزاری مراسم اربعین اقدام کند.
رحمانی فضلی با اعلام این که در صورت لزوم مرزهای جدیدی برای اعزام زائران به کشور عراق در سالروز اربعین حسینی در نظر گرفته خواهد شد، تصریح کرد: حمایت های دولت و سایر دستگاه های متولی از وزارت کشور در برگزاری مراسم اربعین جدی و قابل تحسین بود و شایسته است تداوم یابد.

302/300

کد خبر: 718369

وب گردی

وب گردی