سازمان ملل درصدد جمع‌آوری میلیون‌ها دلار کمک برای فلسطینیان در ۲۰۱۷

سازمان ملل از کشورهای اهداکننده خواسته تا پیش از آغاز تخریب‌های جدید رژیم صهیونیستی در کرانه باختری برای فلسطینیان کمک مالی جمع‌آوری کنند.

به گزارش ایسکانیوز، به نوشته روزنامه هاآرتص، سازمان ملل متحد از کشورهای اهداکننده خواسته است بیش از ۵۰۰ میلیون دلار کمک کنند تا آنها بتوانند به نیازهای بشردوستانه فوری فلسطینیانی که منازل و سایر ساختمان‌هایشان امسال در کرانه باختری و شرق قدس هدف تخریب قرار می‌گیرد، پاسخگویی کنند. آنها بر این باورند که سیاست تخریب اسرائیل تغییری نکرده است.

از این کمک مالی همچنین برای ارائه توصیه‌های حقوقی و اجتماعی و کمک روانشناسی برای مردم خصوصا کودکانی که منازلشان تخریب می‌شود، استفاده خواهد شد.

بیشتر تخریب‌ها در شرق قدس و منطقه سی انجام می‌شود که ۶۰ درصد از کرانه باختری است و در کنترل کامل ارتش رژیم صهیونیستی است.

تا ۲۸ دسامبر ۲۰۱۶،‌ رژیم صهیونیستی ۱۰۸۹ ساختمان متعلق به فلسطینیان را در کرانه باختری و شرق قدس، تخریب و یا توقیف کرد. این تخریب‌ها با این بهانه انجام می‌شود که آنها امجوز ساخت نداشتند.

طبق آمار دفتر سازمان ملل در امور هماهنگی امور بشردوستانه، طی این اقدامات، ۱۵۹۳ تن بی‌خانمان شدند و در زندگی ۷۱۰۱ تن دیگر اخلال ایجاد شد. این بالاترین آمار این نهاد بین‌المللی از زمان ثبت تخریب‌ها در سال ۲۰۰۹ است.

در مجموع سازمان ملل به دنبال جمع‌آوری ۵۴۷ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ برای مدیریت مشکلات انسانی ناشی از سیاست اسرائیل در کرانه باختری و نوار غزه است؛ کمک به فلسطینیایی که خانه‌هایشان مشمول تخریب است تنها یکی از آیتم‌هایی است که پول سازمان ملل در آنجا خرج می‌شود. حدود ۷۰ درصد از این کمک مالی به نوار غزه و ۵۲ درصد آن برای کمک به آوارگان فلسطینی اختصاص می‌یابد.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 718371

وب گردی

وب گردی