استاندار سیستان و بلوچستان در گفت و گو با ایسکانیوز: رویکرد متنوعی از نظر توسعه شکل دادیم

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه یک رویکرد متنوعی از نظر توسعه شکل دادیم گفت: سعی کردیم در بین همه اقشار مردم تعادل ایجاد کنیم و با رویکرد انسان نگری به مردم بیاندیشیم و وضعیت استانمان را بسازیم.

اوسط هاشمی استاندار استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص عملکرد دولت یازدهم در این استان بیان کرد: به نظر من نقش دولت در بخش های مختلف در سطح استان سیستان و بلوچستان تفاوت دارد و این تفاوت ها را مردم می بینند. اولین تفاوتش این است که سعی کردیم در بین همه اقشار مردم تعادل ایجاد کنیم و با رویکرد انسان نگری به مردم بیاندیشیم و ظرفیت انسانی را بتوانیم همراه با آینده کشورمان و نیز بهبود وضعیت استانمان بسازیم.

وی افزود: آرامش نسبی در بین مردم با تعادل اجتماعی حاصل می شود. این که در استان حال و هوای توسعه ایجاد شده و از آن تهدیدهایی که در تیترهای روزنامه ها و رسانه ها و به خصوص صدا و سیما بود خبری نیست نشان ارزشمندی است؛ آن هم در اوج ناامنی های حاکم که در منطقه که همه شاهد آن هستند و اخبارش را می شنوند. در سخت ترین شرایط سخن از امنیت و تعادل گفتن در استان حکایت از یک تغییر رویکرد دارد که بر مردم نمایان است.

اوسط هاشمی با اشاره به بیرون آمدن استان سیستان و بلوچستان از حالت حاشیه نشینی و تاثیر استان درعرصه ملی اظهار کرد: دومین نکته که به آن توجه کردیم، قامت بخشیدن به استان بود که از حالت خلوت و حاشیه بیرون بیاید و به دلیل وجود امکانات بالقوه ای که در آنجا هست یک نقشی را در عرصه ملی عهده دار بشود. ما از طریق این استان می توانیم اقیانوس را ببینیم و از آبهای آزاد سر در بیاوریم و سهم ملی مان را چون عسلویه جستجو کنیم. آبهای آزاد مانند عسلویه است و تا الان سهمی در اقتصاد کشور نداشته اند.

وی ضمن اعلام راه اندازی مشعل گاز زاهدان طی 2ماه آینده بیان کرد: ما امسال 20 اسفند تا 20 فروردین مشعل گاز زاهدان را روشن می کنیم و این یک آرزوی ده، بیست ساله مردم است آن هم در سختترین شرایط مالی حاکم بر دولت که هم برای دولت و هم برای مردم شکننده است.

هاشمی اضافه کرد: بندرآنجا را دولت از دو میلیون تن به هشت و نیم میلیون تن با تجهیزات افزایش و ارتقا داده است. همزمان با افتتاح گاز زاهدان شاهد بهره برداری بیشتر از این بندر خواهیم بود. صنایع بزرگ حاصل از مشارکت دولت و مردم در حال شکل گیری است. صنایعی مانند پتروشیمی، فولاد، کارخانه بزرگ لاستیک. این صنایع تا الان بیشتر از 150 نیرو صنعتی نداشته است. آنها در عصر واردات بدون عقلانیت و برنامه ریزی تعطیل شده است.

وی با اشاره به روشن شدن چراغ کارخانه ها و رونق گرفتن آن ها در استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: این یک نکته است که بخش خصوصی هم باور کرده است که میتواند استان سیستان و بلوچستان یک سکوی پرش باشد و یک جایگاهی برای رویش باشد.

استاندار استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: برای اولین بار هزار میلیارد تومان در مرکز استان فقط بخش خصوصی سرمایه گذاری می کند. دو بیمارستان 96 تختخوابی، یک مجموعه خدمات فرهنگی و هنری و تفریحی، سیاحتی که هشت پروژه همزمان در آنجا کلنگ خورده است.

اوسط هاشمی با اشاره به ساخت راه آهن چابهار زاهدان افزود: راه آهن چابهار زاهدان در دست اجرا است و هشت کارگاه و حداقل 2هزار نفر مشغول کار هستند. اینها از پروژه های کلان و بزرگی هستند که تا به امروز سابقه اجرای چنین پروژه هایی در این استان نبوده است.

وی ضمن اشاره به کمبود امکانات برای تحصیل دانش آموزان در سطح استان خاطرنشان کرد: در استان بازماندگی از تحصیل و عدم ماندگاری بر موضوع تحصیلی بسیار پررنگ بوده است. خوشبختانه ظرف این 3 سال صد هزار دانش آموز از نعمت خواندن و نوشتن که محروم بودند توانستیم این مسیر را برایشان هموار کنیم و برای سه هزار فرهنگی مجوز استخدام گرفتیم . یعنی یک رویکرد متنوعی از نظر توسعه شکل دادیم.

گفتگو از شایان دنیادیده

300/306

کد خبر: 718382

وب گردی

وب گردی