مقام روسی: تعامل روسیه و ایران سوریه را از دام توطئه نجات داد

ورونیکا کراشنینیکووا نماینده مجلس اجتماعی و مدیرعامل موسسه ابتکارها و تحقیقات سیاست خارجی روسیه، گفت: همگرایی های هوشمندانه تهران و مسکو، سوریه را از دام نقشه های توطئه آمیز ائتلاف غربی-عربی ضدسوری نجات داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، کراشنینیکووا بیان اینکه واشنگتن در راس اردوگاه غربی نقشه های شومی را برای سوریه تدارک دیده است، اظهار کرد: برخی کشورهای عربی منطقه نیز همپای آمریکا حداکثر امکانات را بکار گرفتند تا تروریست ها در سوریه پیروز شوند و حکومت را در دست گیرند.
نویسنده کتاب «آمریکا-روسیه: فرهنگ جنگ سرد، ناتو، افسانه ها و واقعیت» همچنین گفت: غرب و آمریکا از هیچ تلاشی برای حفظ کانون تنش در سوریه فروگذار نمی کنند و برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی در اجرای نقشه های ضدسوری و تامین هزینه های هنگفت آن به واشنگتن و متحدانش کمک می کنند.
وی افزود: کشورهای ضدسوری تروریست ها را در پنج سال اخیر با وعده دستمزدهای هنگفت از گوشه و کنار جهان جمع و روانه سوریه کردند و اکنون بسیاری از این افراد که با آگاهی از خطرات و پیامدهای مرگبار اقدام های خود، پشیمان شده اند، راه بازگشت ندارند.
نماینده مجلس اجتماعی روسیه خاطرنشان کرد: تروریست ها در سوریه یا عراق چند لایه اقدام می کنند و همیشه در آخرین لایه، سرکرده ها و افراد کادر قرار دارند که مانع فرار اعضای گروههای تروریستی یا عقب نشینی از نبرد می شوند.
کراشنینیکووا در ادامه با اشاره به تلفات بسیار سنگین تروریست های مورد حمایت خارجی در سوریه اظهار کرد: در جریان عملیات موفق نظامیان سوری و پشتیبانی نیروی هوافضای روسی، تروریست ها متحمل شکست های سنگینی شده و روحیه خود را ازدست داده اند.
وی ادامه داد: به این ترتیب همکاری روسیه و ایران موجب برهم خوردن تمام نقشه های شوم غربی-عربی علیه سوریه شد که برای آن هر ساله صدها میلیون دلار هزینه متحمل شده بودند.
کارشناس ارشد روس گفت: آنکارا نیز که از سرنوشت حتمی شکست تروریست ها و نقشه های غرب و آمریکا علیه ترکیه آگاه شده، نشان داده در حال تغییر رویکرد خود در بحران سوریه است.
کراشنینیکووا افزود: راهبردهای ایران و روسیه همچنین سبب شد، سران معارضان برای آغاز مذاکرات با دولت سوریه پیش شرط های قبلی خود را کنار بگذارند که موفقیت سیاسی بزرگی برای دمشق و کشورهای حامی مبارزه با تروریسم ضدسوری است.
مدیرعامل موسسه ابتکارات و تحقیقات سیاست خارجی روسیه گفت: با تصویب قطعنامه شورای امنیت دربرگیرنده تائید و تثبیت آتش بس فراگیر در سوریه که با همراهی های سیاسی ایران، روسیه و سوریه عملی شد، شرایط آغاز مذاکرات صلح فراهم است.
وی در پایان افزود: اکنون تهران و مسکو، مسئولیت ویژه جلوگیری از اجرای توطئه های جدید را برعهده دارند، زیرا آمریکا و متحدان ائتلاف ضدسوری اقدام های خود را متوقف نمی کنند و متحدان ضدتروریستی سوریه نیز باید با هوشیاری مانع اجرای اشکال دیگر توطئه های غربی-عربی علیه این کشور شوند.
مجلس اجتماعی روسیه مجلسی مشورتی است که سال 2008 تاسیس شده و نمایندگان آن هر سه سال یک بار تعیین می شوند.
بر اساس قانون فدرال روسیه، از 168 نماینده مجلس اجتماعی 40 نفر با حکم رییس جمهوری روسیه تعیین، 85 نفر از طرف مجالس اجتماعی مناطق روسیه و 43 نفر هم از طرف تشکیلات اجتماعی و پژوهشگاههای سراسری روسیه تعیین می شوند.

303/300

کد خبر: 718400

وب گردی

وب گردی