محیط‌بانی که مستندساز شد

کارگردان «مرال شمال» که پس از ۳۰ سال خدمت در عرصه محیط‌بانی به مستندسازی روی آورده است، از صرف پنج سال زمان برای ساخت این مستند خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز امیر شکر گزار کارگردان در مستند مرال شمال می گوید: من محیط‌بان بازنشسته اهل تالش هستم. ۳۰ سال خدمت کردم و هر روزه در گشت‌های مستمری که در طبیعت داشتیم از حیوانات حفاظت می‌کردم. همواره وقتی حیوانات را می‌دیدم دلم می‌خواست بتوانم از آنها تصویر بگیرم.

وی می گوید: کنجکاوی من آنقدر زیاد بود که از سمساری دوربین سوپر۸ خریدم و از آنجایی که آماتور بودم، خیلی این دوربین به کارم نیامد. اما حالا با راحت شدن ابزارهای تصویربرداری به این آرزوی خود رسیده‌ام.


شکرگزار اضافه می کند: از آنجا که من به مسیرهای مختلف در طبیعت اشراف دارم و حیوانات را می‌شناسم با تهیه یک دوربین دیجیتال فول اچ دی، شروع به ساخت این مستند کردم و توانستم به بررسی زندگی آهوی مرال در جنگل‌های هیرکانی شمال کشور بپردازم.

کارگردان «مرال شمال» ادامه می دهد: من با حداقل امکانات توانستم این فیلم را بسازم. خوشبختانه اطلاعات دقیقی از محل زندگی حیوانات دارم و می توانم خودم را با طبیعت یکی کنم. «مرال» کار یک روز و یک سال نبود و من از روزی که دوربین به دست داشتم یعنی از سال ۱۳۸۹ تا پنج سال در جنگل ها خوابیدم تا توانستم این تصاویر را بگیرم.

وی در پایان می گوید: با کمک انجمن سینمای جوانان تالش توانستم این کار را تدوین کنم. امیدوارم مردم با تماشای این مستند بیش از پیش بدانند که حیوان بدون جنگل و جنگل بدون حیوان معنایی ندارد.
«مرال شمال» دوشنبه ۱۳ دی ماه ساعت ۲۲ از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و چهارشنبه ۱۵ دی ساعت ۱۱:۳۰ بازپخش می شود.

منبع:ایسنا

706/700

کد خبر: 718417

وب گردی

وب گردی