برخی اساتید دانشگاه حرف جدیدی برای گفتن ندارند

رئیس هیات حمایت از کرسی های نظریه پردازی گفت: ۷۰هزار عضو هیات علمی در کشور وجود دارند تمام اینها می توانند نظریات جدیدی داشته باشند اما برخی از اساتید حرف جدیدی برای گفتن ندارند.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله علی اکبر رشاد صبح امروز در اولین اجلاس ملی کمیته های دستگاهی کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره دانشگاه های سراسر کشور در دانشگاه علامه طباطبایی گفت: سالانه حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار پایان نامه و رساله تحصیلات تکمیلی دفاع می شود. بنابراین باید حدود ۵۰۰ هزار نظریه جدید و نو تولید کنیم، اما شاهد هستیم که چنین اتفاقی رخ نمی دهد.

وی ادامه داد: در کشور چندصد مجله علمی و پژوهشی وجود دارد که شرط انتشار آنها ارائه نظر جدید است اما مشاهده می کنیم چنین اتفاقی رخ نمی دهد، بنابراین به نظر می رسد با این روند مقالات نباید منتشر شوند.

رئیس هیأت حمایت از کرسی های نظریه پردازی گفت: اساتید باید مشکل عدم ارائه نظریه های جدید را حل کنند.

رشاد اظهار داشت: هر کسی احساس کند حرف جدیدی ندارد، باید متوجه شود که وجود آن فرد بی فایده است، چرا که بسیار حیف است یک استاد حرف جدیدی نداشته باشد.

رئیس هیأت حمایت از کرسی های نظریه پردازی با بیان اینکه سرمایه های کشور در حال از بین رفتن است گفت: باید فضایی ایجاد کنیم که انگیزه علمی، توسعه یابد.

وی خاطرنشان کرد: اساتید اگر نظر نویی را ارائه ندهند وقت خود را تلف کرده اند.

رشاد تاکید کرد: ارائه نظریات، الزامی نیست و اساتید و صاحب نظران به اختیار خود می توانند نظریات خود را برای نقد در معرض دیگران قرار دهند.

201

منبع: مهر

کد خبر: 718454

وب گردی

وب گردی