«ایران‌ساخت» تلاش دلسوزانه‌ای در مسیر حمایت از تولید و تولیدکننده ایرانی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به جشنواره «ایران ساخت»، بسترسازی فرهنگی به منظور ترویج فرهنگ استفاده از کالای دانش بنیان ایرانی را ضروری دانست.

به گزارش ایسکانیوز، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در آستانه برگزاری نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت»، پیامی صادر کرد. متن کامل این پیام بدین شرح است:


«از دیرباز تا کنون حرکت بر مدار و محور فرهنگ، از ویژگی های بارز جامعه ایرانی بوده و این خصلت با زیور هنر به زیبایی آراسته گشته است. بر همین اساس است که از گذر سده ها و هزاره ها، همچنان اسناد اعتبارآفرین، در هیاهو و فضای غبارآلود تبلیغات سوء و نادرست دیگران، هویت ایرانی- اسلامی مان را به رخ می‌کشد.


خودبسندگی نیز در این فرهنگ غنی، جایگاه ممتازی دارد و کسی نمی تواند بر هوشمندی و خلاقیت مردم این سرزمین شبهه ای وارد کند. اینک با توجه به رشد کمی و کیفی علم و فناوری و گسترش مراودات با جهان پیرامون، موضوع فناوری و نوآوری، از قالب یک مقوله صرفا علمی و دانشگاهی، به امری اجتماعی و فرهنگی مبدل شده است. از این رو لازم است ضمن تاکید بر حمایت از تولیدات دانش بنیان داخلی برای پیشرفت و توسعه ی کشور، بسترهای فرهنگی لازم را به منظور ترویج فرهنگ استفاده از کالای دانش بنیان ایرانی فراهم کنیم و این امر از رهگذر استفاده مطلوب از قدرت رسانه و شبکه های اجتماعی به سبب تنوع و فراگیری این فضا امکان پذیر است.

توجه به کیفیت از اصلی ترین نکاتی است که تولیدکنندگان با اهتمام به آن می توانند به رقابت با کالای خارجی پرداخته و اعتماد جامعه را به کالای ساخته شده به دستان توانمند ایرانی جلب نمایند. تولید مبتنی برپایه ی علم و دانش و آمیخته با ذوق و هنر ایرانی نه تنها در بازار داخلی، که در بازارهای جهانی هم از جلوه و شکوه برخوردار خواهد بود.


جشنواره ی ملی فرهنگی هنری "ایران ساخت" تلاش دلسوزانه ای در مسیر حمایت از تولید و تولیدکننده ی ایرانی است. این رویداد که به همت بلند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود، می تواند در زمینه ی ترویج فرهنگ حمایت از کالای دانش بنیان ایرانی اثرگذار باشد و جامعه را به سمت حمایت از تولیدات دانش بنیان و رونق اقتصاد این حوزه سوق دهد. برای دست اندرکاران این جشنواره و همه ی کسانی که برای آبادانی روزافزون ایران عزیز، تلاش می کنند، آرزوی عزت و سربلندی دارم.»


براساس این گزارش، جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری، دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 15 تا 18 دی‌ماه سال جاری شاهد نمایش آثار برگزیده در خانه هنرمندان ایران خواهد بود.


علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.irمراجعه کنند.

204/200

کد خبر: 718463

وب گردی

وب گردی