فروش بیش از 120 محصول دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی/عملکرد ما در راستای کمک  به تعالی علم و فناوری کشور است

مدیرکل دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بیش از 120 محصول دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی به مرحله فروش محصول رسیده است گفت:تمامی عملکرد ما در راستای کمک به تعالی علم و فناوری کشور است.

دکتر داود ثمری، مدیرکل دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از سال 1392 به صورت جدی بحث توسعه رشد مراکز شرکتهای دانش بنیان را در دستور کار خودش قرار داده است گفت: ما تا قبل ازسال 92 حدود37 مراکز رشد داشتیم که تعدادی زیادی از این پارکهای علم و فناوری مختص به استانها بوده است.

وی افزود: خوشبختانه با توافقی که با وزارت علوم صورت گرفت دانشگاه آزاد توانست مجوز تاسیس مراکز رشد بیشتری را اخذ و به صورت جدی تر وارد نظام علم و فناوری کشور شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 105 مرکز رشد زیر نظر دانشگاه آزاد وجود دارد که در این تعداد 981 هسته و واحد شرکت بنیان استقرار دارند بیان کرد: با تلاشهای صورت گرفته در این سالها توانستیم با تقویت این بخش بخشی از ایده ها را به سمت تولید محصول هدایت کنیم بطوریکه در حال حاضر شاهد فروش این محصولات در بازار هستیم.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه یکصد واحد دانشگاهی ما دارای مرکز رشد هستند افزود: خوشبختانه 31 مرکز رشد در 31 استان به طور مستقل زیر نظر دانشگاه آزاد و مابقی آنها در واحد های دانشگاهی فعال هستند.

وی افزود: هدفمان این است که تا پایان سال 96 تعداد این مراکز را به150 مرکز برسانیم و تعهداتی که در برنامه ریزی های ما عنوان شده است را عملیاتی کنیم ضمن اینکه مقرر شده تا تعداد واحدها و هسته هایمان به یک هزار مرکز افزایش پیدا کند که با توجه به زمانبندی صورت گرفته یک سال از زمان ما باقی مانده و ما در حال حاضر به این عدد رسیدیم.

ثمری با بیان اینکه حدود 120 محصول ما در بازار به فروش می رسد گفت: در همین نمایشگاه اخیرکه در هفته پژوهش برگزار شد، توانستیم این ساماندهی را صورت دهیم و تعدادی حدود 400 تا 450 محصول ما در سامانه آزاد اکسپورت بارگذاری شدند تا محصولاتی که نیازمند جذب سرمایه دارند به سرمایه کذاران معرفی شوند.

وی تصریح کرد:تا کنون 954 محصول ما در نمایشگاه هفته پژوهش ارایه شده است که از این تعداد 118محصول در بازار به فروش رسیده و تجاری شده اند و مابقی در مرحله معرفی محصول و جذب سرمایه گذار هستند که به جرگه تجاری سازی بپیوندند.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: تمامی عملکردهای ما در راستای کمک به نظام علم و فناوری کشور است تا بتوان رشد حاصله از این فناوری، موجب رشد و ترقی کشور شود.

204/200

کد خبر: 718515

وب گردی

وب گردی