تقدیر از فعالان کانون‌های دانشجویی برگزیده دانشگاه تهران

مراسم تقدیر از کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی برگزیده دانشگاه تهران در جشنواره ملی «رویش» برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، مراسم تجلیل از اعضای کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی دانشگاه، که در ششمین جشنواره‌ ملی کانون‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور (رویش) رتبه‌های برتر را کسب کرده بودند، یازدهم دی‌ماه ۱۳۹۵، با حضور دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رییس دانشگاه تهران، دکتر مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه، دکتر زارع چاهوکی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و برخی از مدیران و فعالان فرهنگی دانشجویی دانشگاه در تالار امیرکبیر دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم، رییس دانشگاه تهران ضمن تقدیر از دانشجویان فعال در کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی دانشگاه، بر ضرورت فعالیت فرهنگی در دانشگاه تاکید کرد و گفت: «این‌گونه نیست که کار فرهنگی فقط مربوط به بخش فرهنگ دانشگاه باشد، ما در دانشگاه در حوزه‌های آموزش و پژوهش و دیگر بخش‌ها باید کار فرهنگی را در اولویت قرار دهیم. در واقع، کار فرهنگی برای ما بخش مهمی از فرآیند تربیت نیروی انسانی کارآمد است».

وی در بخش دیگری از سخنان خود اهمیت آماده ساختن دانشجویان را برای حضور مؤثر در جامعه مورد توجه قرار داد و افزود: «یکی از وظایف ما این است که بستری فراهم کنیم تا دانشجویان در طول تحصیل خود در کنار وظایف آموزشی و پژوهشی بتوانند آمادگی خود را برای حضور مؤثر و مفید در جامعه به دست آورند. در حقیقت تقویت مسئولیت‌پذیری اجتماعی، که از طریق مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی قابل کسب است، یکی از اهداف مهم دانشگاه تهران است».

رییس دانشگاه تهران همچنین از مشارکت دانشجویان در اداره امور دانشگاه استقبال کرد و گفت: «ما اعتقاد داریم دانشجویان ما بهترین افراد برای اداره بخشی از فعالیت‌های دانشگاه هستند و می‌توان از ظرفیت‌های دانشجویان در حوزه‌های مختلف آموزش، پژوهش، فرهنگ و دیگر حوزه‌ها بهره برد».

دکتر نیلی احمد‌آبادی با اشاره به نزدیک شدن کشور به فضای انتخابات ریاست جمهوری و فعالیت‌های سیاسی مرتبط از سوی تشکل‌های دانشجویی، نقش دانشگاه‌ها و دانشجویان را در گرم کردن فضای انتخابات و غنا بخشیدن به آن مهم توصیف کرد و گفت: «یکی از وظایف مهم دانشگاه‌ها در این رابطه بیان مطالبات واقعی مردم است؛ چراکه با بیان این مطالبات کاندیداها هم می‌توانند چارچوب کلی برنامه‌های خود را واقع‌بینانه ترسیم کنند».

دکتر نیلی، دانشگاه‌ها را نخستین مرجع طرح مشکلات و سوال‌های جامعه و پاسخ‌گویی به این سوالات از طریق متخصصین دانست و گفت: «باید در دانشگاه‌های ما مهم‌ترین مسایل روز جامعه مطرح شود و به دور از وابستگی به جناح‌های سیاسی و گروهی، نظرات اندیشمندان به گوش مسئولین و مردم برسد. در این‌صورت است که هم دانشگاه به وظیفه خود عمل کرده و هم جامعه از حضور دانشگاه بهره مند می‌شود».

دکتر نیلی احمدآبادی در پایان، از رشد کمی و کیفی فعالیت این کانون‌ها در دانشگاه تهران ابراز رضایت کرد و افزود: «موفقیت دانشجویان در جشنواره رویش شاخص خوبی است که ما را از روند صعودی کمیت و کیفیت کانون‌ها آگاه می‌کند؛ هرچند که ما هنوز تا رسیدن به وضعیت کاملاً مطلوب فاصله داریم».

در این مراسم، هم‌چنین دکتر مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه، گزارشی از روند فعالیت کانون‌ها و موفقیت‌های آنان را در جشنواره رویش ارایه کرد.

دکتر سرسنگی با عنوان این مطلب که جایگاه دانشگاه تهران در جشنواره ملی رویش نسبت به سال گذشته حدود بیش از ۴۰ رده ارتقا داشته است، از طرح برگزاری جشنواره فرهنگی دانشگاه در آینده نزدیک خبر داد و افزود: «امیدواریم در سال آینده بتوانیم هم از نظر مالی و هم از نظر اجرایی حمایت بیشتری از کانون‌ها داشته باشیم».

در پایان مراسم تعدادی از دانشجویان به طرح مسایل و نظرات خود در خصوص فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه پرداخته و در گفت‌وگویی صمیمانه با رییس دانشگاه شرکت کردند. همچنین لوح‌های تقدیر و هدایایی از سوی رییس دانشگاه تهران به برگزیدگان جشنواره ملی رویش و سایر فعالان کانون‌های دانشجویی اهداء شد.

201

کد خبر: 718527

وب گردی

وب گردی