شگرد عجیب پزشکان قلابی برای کلاهبرداری

سه پزشک قلابی در تماس با افراد مدعی بودند اعضای خانواده آنها تصادف کرده و در بیمارستان هستند و برای عمل جراحی نیاز به پول دارند. آنها با این ترفند طعمه‌های خود را سرکیسه می‌کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل ازجام‌جم، اوایل دی امسال زنی با حضور در پلیس آگاهی استان البرز از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی زن به افسر تحقیق گفت: پسرم برای انجام کاری خانه را ترک کرده بود. ساعاتی بعد مردی با تلفن همراهم تماس گرفت. او خودش را پزشک یکی از بیمارستان‌های کرج معرفی کرد. مدعی شد فرزندم تصادف کرده و او را به آنجا آورده‌اند. حالش خراب است و نیاز به عمل جراحی دارد. حتی او صدای ناله‌های خفیفی را برایم پخش کرد.

او افزود: گمان کردم جان پسرم درخطر است. نشانی بیمارستان را از آن پزشک گرفتم، اما او خواست تا پیش از آمدنمان هزینه عمل جراحی را بپردازیم. من هم برای نجات جان فرزندم مبلغ شش میلیون تومان به حسابی که او اعلام کرد، واریز و به سمت بیمارستان حرکت کردم. زمانی که به آنجا رسیدم، از پرستاران و پزشکان اتاق عمل نام و نشانی از فرزندم گرفتم، اما کسی از ماجرا اطلاع نداشت. خیلی ترسیده بودم.

شاکی ادامه داد: نزد مسئولان بیمارستان رفتم که آنها اعلام کردند فردی که با من تماس گرفته در آن بیمارستان کار نمی‌کند و او پزشک آنجا نیست. همچنین معلوم شد پسرم در آنجا بستری نیست. همین که از بیمارستان بیرون آمدم پسرم با من تماس گرفت و متوجه شدم او به دلیل این که شارژ تلفن همراهش تمام شده، نتوانسته با ما تماس بگیرد و تصادف نکرده و پزشک قلابی سرم کلاه گذاشته است. همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری مرد کلاهبردار ادامه داشت تا این که افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی از افرادی به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند. بررسی‌های اولیه از شاکیان نشان می‌داد آنها نیز همانند نخستین شاکی در دام پزشکان قلابی گرفتار شده و به شیوه‌ای مشابه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

ماموران با جمع‌بندی این اطلاعات، در تلاش برای دستگیری این افراد بودند که پی بردند پول‌های کلاهبرداری شده از شاکیان به حساب سه مرد واریز شده است. این سه نفر تحت تعقیب قرار گرفتند و دو روز پیش در تهران و کرج بازداشت شدند.

متهمان با انتقال به پلیس آگاهی استان البرز بازجویی شدندو اظهارات ضد و نقیضی را مطرح کردند تا این که سرانجام سکوت خود را شکستند و به کلاهبرداری از 11 نفر در تهران و کرج اعتراف کردند.

یکی از متهمان به افسر تحقیق گفت: با شماره تلفن افراد به طور اتفاقی تماس می‌گرفتیم. وانمود می‌کردیم پزشک بیمارستان هستیم و پسر، شوهر یا برادر آنها تصادف کرده‌اند و نیاز به عمل جراحی دارند.

او افزود: وانمود می‌کردیم بیمارشان نیاز به عمل جراحی دارد و تا پیش از آمدن آنها باید پول عمل را بپردازند. برای جلب اطمینان بیشتر طعمه‌ها یکی از اعضای باند نیز آه و ناله می‌کرد. زمانی هم که متوجه می‌‌شدیم پول‌ها واریز شده، مبالغ را برداشت می‌‌کردیم.

با اعتراف متهم و دو همدستش ـ که همگی سابقه‌دار بودند ـ به کلاهبرداری بیش از 44 میلیون تومانی تحقیقات از آنها ادامه دارد. تاکنون 11 شاکی از آنها شکایت کرده‌اند و تحقیقات برای رازگشایی از جرایم آنها ادامه دارد.

704/700

کد خبر: 718642

وب گردی

وب گردی