برگزاری جشنواره ملی زیبایی اسب در خراسان‌شمالی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی از برگزاری جشنواره ملی زیبایی اسب در این استان خبر داد

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا خراسان شمالی، علی مبارکی گفت: قرار بر این است تا این جشنواره در خرداد ماه سال آینده برگزار شود.

وی با اشاره به برگزاری کارگروه اسب در این استان طی هفته گذشته افزود: برگزاری این کارگروه با مصوباتی همراه بود که یکی از این مصوبات پی گیری اداره کل ورزش و جوانان برای اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار برای برگزاری این جشنواره است.

مبارکی تاکید کرد: البته قرار بر این است تا بخشی از این اعتبار برای برگزاری جشنواره منطقه ای زیبایی اسب که در شهریور ماه سال آینده برگزار می‌شود نیز اختصاص یابد.

وی ادامه داد: علاوه بر آن مقرر شد تا جلسه ای مشترک بین اداره کل ورزش و جوانان، اداره کل راه و شهرسازی استان و هیات سوارکاری برگزار و زمین‌هایی که می‌توان در آن پیست سوارکاری در بجنورد ساخت را اولویت بندی کرد.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا ساخت پیست سوارکاری منتفی شده است، اظهار کرد: موضوع ساخت پیست در این مکان منتفی نشده است و این زمین نیز به عنوان یکی از اولویت‌ها ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین صندوق کارآفرینی امید نیز باید طی دو هفته آینده موضوع پرداخت تسهیلات اسب را پی گیری و تعقیب کند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی در پاسخ به این سوال که این صندوق باید چه میزان تسهیلات اختصاص می‌داد، بیان کرد: قیمت‌ها در گذشته مشخص شده بود اما طی صحبت‌های انجام شده قرار بر این شد تا دوباره کارهای کارشناسی انجام شود.

گفتنی است خراسان‌شمالی مهد پرورش اسب اصیل ترکمن است که هم اکنون یک هزار سر اسب از این گونه در این استان پرورش می‌یابد.

کد خبر: 718657

وب گردی

وب گردی