منابع تسلیحاتی داعش در موصل رو به افول است

یک فرماندۀ نیروهای زمینی ائتلاف بین‌المللی، از کاهش یافتن تسلیحات عناصر گروه تروریستی داعش در موصل عراق و تحلیل رفتن توان آنان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه پرس تی وی، یک فرماندۀ نیروهای زمینی ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضدداعش، از تضعیف تروریست‌های این گروه در موصل عراق خبر داده است. ​

ژنرال جوزف مارتین، دوشنبه (۱۳ دی ۹۵) گفت منابع تسلیحاتی نیروهای تروریستی داعش رو به اتمام هست و این موضوع از تضعیف عملکرد آن‌ها حکایت دارد.

وی افزود: «آن‌ها منابع محدودی در سمت شرقی دارند و این واقعیت که توانایی آن‌ها رو به افول است نشان می‌دهد منابعشان رو به کاهش گذاشته است.»

وی گفت: «گزارش‌های دریافتی از کاهش روزافزون تجهیزات نظامی داعش از جمله سامانه هوشمند وسایل انفجاری آن‌ها حکایت دارد و تمام این‌ها به من می‌گوید که قابلیت‌های دشمن به‌مرور زمان در حال تحلیل رفتن است. ما آن را شاخصی مثبت تلقی می‌کنیم.»

این ژنرال آمریکایی در عین‌ حال از حجم انبارهای تسلیحاتی این گروه تروریستی ابراز بی‌اطلاعی کرد.

مارتین در گفت‌وگویی تلفنی از بغداد گفت: «آن‌ها دو سال بود که خود را برای این دفاع آماده کرده بودند و بنابراین نمی‌دانم آن‌ها چه میزان تسلیحات در مساجد، مدارس و داخل بیمارستان‌ها ذخیره کرده‌اند.»

این فرمانده آمریکایی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیروهای ائتلافی ما در بخش شرقی شهر متمرکز شده‌اند، مدعی شد دربارۀ جدول زمانی باید بگویم که مطابق با جدول زمانی دولت عراق عمل می‌کنیم و این کمی زمان‌بر است.

وی همچنین ضمن مقایسه موصل با فیلادلفیا افزود: «بیش از ۲۰۰ هزار ساختمان وجود دارد. باید بگویم که در هر ساختمان شش اتاق است. حدود یک‌میلیون ۲۰۰ هزار اتاق که باید تشخیص داد که ساکنان آن غیرنظامیان هستند و یا نیروهای دشمن.»

نیروهای ارتش عراق با حمایت مبارزان حشد الشعبی و نیروهای کُرد در ۱۷ اکتبر ۲۰۱۶ (۲۶ مهر ۱۳۹۵) عملیات مشترکی را باهدف آزادسازی موصل از دست تروریست‌های داعش آغاز کردند.

308/300

کد خبر: 718670

وب گردی

وب گردی