استقبال گسترده هنرمندان خارجی از جشنواره/ دریافت 1500 اثر خارجی و 153 اثر ملی

دبیر دومین جشنواره عکس و کارتون بین المللی علم، پژوهش و فناوری با بیان اینکه این جشنواره برای نخستین بار در حوزه بین الملل آغاز به کار کرده است گفت: خوشبختانه با فراخوانی که با موضوع علم، پژوهش و فناوری از سوی ایران مطرح شد شاهد استقبال عظیم هنرمندان خارجی در این خصوص بودیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز دکتر مجتبی آقایی، دبیر دومین جشنواره بین المللی عکس و کارتون علم، پژوهش و فناوری صبح امروز در نشست مطبوعاتی با اشاره به اینکه سال گذشته همزمان با هفته پژوهش نخستین دوره این جشنواره برگزار شد که با توجه به استقبال خوبی که از آن شد مقرر شد تا امسال نیز این جشنواره برگزار شود گفت: دور نخست برگزاری این جشنواره در سطح کشوری برگزار شد که با توجه به گستردگی آن در موضوعات و استقبال بینظیر از این جشنواره مقرر شد تا امسال دومین دوره این جشنواره را در سطح بین‌المللی برگزار کردیم.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری این نوع جشنواره ها در دنیا به صورت دوسالانه برگزار می‌شود، ولی به دلیل نسبتی که این جشنواره با هفته پژوهش دارد، این جشنواره را به صورت سالانه برگزار کردیم ضمن آنکه با گسترش دادن این جشنواره در زمینه بین الملل بخش‌های فیلم کوتاه و انیمیشن نیز به این جشنواره اضافه شد.

دبیر دومین جشنواره عکس و کارتون علم، پژوهش و فناوری هدف اصلی برگزاری این جشنواره را تعامل علم و فناوری با حوزه‌های هنری بیان کرد و افزود: به منظور تقویت این جشنواره اقدام به راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره کردیم و در مراسم اختتامیه علاوه بر رونمایی از این دبیرخانه، فراخوان شرکت در این جشنواره در سال آینده را اعلام می‌کنیم.

آقایی در ادامه به بیان جزئیات برگزاری این جشنواره پرداخت و گفت: در دومین دوره این جشنواره حدود 1500 اثر از 44 کشور دریافت شد که پس از داوری 167 اثر برگزیده شدند.

وی خاطر نشان کرد: در بخش فیلم کوتاه این جشنواره 477 فیلم خارجی از 60 کشور ارسال شد که بیشترین آثار از کشور آمریکا با 43 فیلم، آرژانتین با 37 فیلم و انگلستان و فرانسه هر کدام با 28 فیلم بوده است.

وی یادآور شد: در بخش ملی نیز حدود 153 فیلم به این جشنواره ارسال شده است.

دبیر دومین جشنواره عکس و کارتون علم، پژوهش و فناوری از تغییر نام این جشنواره خبر داد و گفت: این جشنواره به نام «جشنواره بین‌المللی هنری عتف» برگزار خواهد شد و آثار هنرمندان در رشته‌های تجسمی، فیلم کوتاه و انیمیشن مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

آقایی برگزاری این جشنواره را از 13 تا 17 دی‌ماه ذکر کرد و یادآور شد: مراسم اختتامیه این جشنواره در روز 17 دی‌ماه در فرهنگسرای اندیشه است که در این مراسم از برگزیدگان بخش‌های این جشنواره تقدیر به عمل می‌آید.

*شاهد استقبال بی نظیری در سطح بین الملل بودیم

در ادامه این نشست روانبخش صادقی دبیر نخستین دوره مسابقه بین المللی انیمیشن با موضوع پژوهش، فناوری و نوآوری گفت: این جشنواره در راستای مباحثی چون پژوهش، تحقیقات و فناوری، نوآوری و نهادینه کردن این موضوعات برگزار می شود.

وی افزود: سال گذشته دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری این جشنواره را در حوزه عکس و کاریکاتور برگزار کرد که نتایج قابل توجهی به همراه داشت. در همین راستا تصمیم گرفته شد تا این جشنواره را در حوزه هنر انیمیشن نیز برگزار کنیم.

این کارگردان انیمیشن خاطر نشان کرد: ما تلاش می کنیم تا در این جشنواره هنرمندان در حوزه انیمیشن به این نتیجه برسند که از چنین رویکردهایی برای تولید انیمیشن استفاده کنند تا در نهایت رویکردهای مورد نظر از طریق انیمیشن در جامعه منتشر شود.

صادقی با تاکید بر اینکه در راستای فراخوان آثار شاهد استقبال بی نظیری در سطح بین الملل بودیم گفت: ما تلاش کردیم تا تمام پارامترهای داوری بین المللی را در انتخاب آثار را بکار ببریم ضمن آنکه پایه اصلی انتخاب آثار وجود محتوای مرتبط با موضوع جشنواره بود.

وی در خصوص آثار ارسالی به دبیرخانه تصریح کرد: ما در بخش بین الملل 296 فیلم کوتاه،در بخش دانشجویی 130 اثر،تجربی نیمه مدیا113 اثر،اینترنتی و موبایلی 26 اثر و تلوزیونی 16 اثر دریافت کرده ایم.

به گفته صادقی دبیر نخستین دوره مسابقه بین المللی انیمیشن مقرر شده تا آثاری که ارتباط کمتری با موضوع جشنواره داشته اند اما از لحاظ ساخت و محتوا دارای معنی و مفهوم هستند به صورت مجزا به اکران علاقمندان درآید.

گفتنی است این جشنواره با هدف حضور افراد آماتور و خلاق برگزار شده است و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www.atfest.ir مراجعه کنند.

دومین جشنواره عکس و کارتون علم، پژوهش و فناوری با معرفی آثار برگزیده در بخش‌های فیلم کوتاه، انیمیشن و کارتون در روز 17 دی‌ماه به کار خود پایان می‌دهد

204/200.

کد خبر: 718693

وب گردی

وب گردی