آشنایی با اعضای باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی/پیل تن: ارتباط صنعت با دانشگاه باید تقویت شود

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج با بیان اینکه صنعت به پژوهشگر و دانشگاه اعتماد ندارد گفت: در رشته شیمی انجام آزمایشات هزینه بر بوده و باشگاه پژوهشگران حمایت مالی چندانی از طرح ها صورت نمی دهد.

محمد پیل تن عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز بیان داشت: پژوهش در دانشگاه های ایران به ارائه مقاله خلاصه شده د و یک پژوهشگر برای کسب درآمد باید اقدام به انجام ازمایش کند.

وی افزود: برای استخراج طلا و پالادیوم از معادن طرحی ارائه کردیم که در کشور آمریکا به ثبت رسید و متاسفانه نتوانستیم این طرح را در ایران تجاری کنیم.

پیل تن ابراز داشت: در رشته شیمی انجام آزمایشات هزینه بر دار است و باشگاه پژوهشگران حمایت مالی چندانی از طرح ها نمی کند.

وی در خصوص تجاری سازی طرح های دانشگاهی گفت: هماهنگی صنعت با دانشگاه بسیار مفید است و باید صنعت به پژوهشگر و دانشگاه اعتماد داشته باشد و متاسفانه این ارتباط در کشور ما وجود ندارد و این ارتباط در خصوص پژوهشگران اندکی که از دانشگاه های شناخته شده باید به صورت بسیار اندک وجود دارد و در شهرستان های کوچک آنچنان مفهومی ندارد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج گفت: باشگاه پژوهشگران جوان در ابتدا فعالیت های بسیار خوبی در زمینه حمایت و پذیرش از مقالات علمی و طرح ها انجام می داد ولی اخیرا به دلیل تعدد فعالیت پژوهشگران این کار با روند کند تری انجام می شود. این در حالی است که در سال 93 تاکنون یک طرح ارائه کرده ام که هنوز به تصویب نرسیده ویکی از عوامل دلسردی پژوهشگران از حمایت های باشگاه است.

پیل تن با توجه به اینکه بعد از فارغ التحصیلی به انجام کارهای پژوهشی ام ادامه دادم و تقریبا 30 مقاله تاکنون نوشته ام و طرح های بسیاری را برای ارائه دارد و راکد مانده است خواستار توجه بیشتر مسئولین بخصوص باشگاه پژوهشگران از محققان شد.

205/200

کد خبر: 718747

وب گردی

وب گردی