پیش‌بینی کشف حیات در قمر زحل

کاوشگر کاسینی ناسا دور نهایی ماموریت خود را آغاز کرده که از میان حلقه‌های زحل و از کنار قمرهای آن می‌گذرد و در نهایت در ماه سپتامبر در جو سیاره شیرجه خواهد زد.

به گزارش ایسکانیوز، سیمون فاستر، فیزیکدانان دانشگاه امپریال کالج لندن پیش‌بینی کرده که کاسینی در این ماموریت و پیش از سقوط در سطح زحل، شواهدی از حیات بیگانه را در قمر انسلادوس پیدا خواهد کرد.

در حال حاضر چندین ماموریت در تلاش بر شناسایی حیات بیگانه در سایر مناطق منظومه شمسی هستند. در این میان می‌توان به ماموریت‌های مریخی اشاره کرد که در جستجوی میکروب‌ها هستند. همچنین ماموریت‌های در جستجوی حیات هوشمند فرازمینی(SETI) را نیز می‌توان در نظر گرفت که به بررسی سیگنال‌های دریافت شده از سیستم‌های ستاره‌ای دور می‌پردازند.

فاستر بر این باور است که محتمل‌ترین ماموریت‌هایی که ممکن است به این شواهد دست یابند، کاسینی بر روی قمر انسلادوس یا ماموریت جونو در قمر اروپای سیاره مشتری هستند.

قانع کننده‌ترین شواهد برای وجود احتمالی حیات هوشمند فرازمینی به شکل انفجارهای رادیویی سریع (FRBs) از سیارات دوردست یا شاید از سیاراتی که اطراف این ستارگان گردش می‌کنند، بدست آمده‌ است. برخی از این انفجارهای رادیویی منجر به کشف تپ اخترها شده‌اند.

اگرچه ستاره‌شناسان در تولید احتمالی این سیگنال‌ها توسط حیات بیگانه اختلاف دارند، اما فاستر اظهار داشته که این سیگنال‌ها، اخطارهای کاذبی در جستجو برای حیات بیگانه هستند.

منبع:ایسنا

204

کد خبر: 718792

وب گردی

وب گردی