رنجبرفر: با این اختراع، بتون نیاز به آب رسانی ندارد / این محصول دانش بنیان چند منظوره ،نمونه خارجی ندارد

رئیس هیات مدیره شرکت دانش بنیان تولید افزودنی های شیمیایی بتون با اشاره به نیاز کشور به ساخت چنین محصولاتی افزود : به دلیل کویری بودن برخی نقاط و کمبود آب در کشور ما ویا دسترسی نداشتن برخی نقاط به آب ، نمی توانستیم به سازه آب دهیم .

بهروز رنجبرفر رئیس هیات مدیره شرکت تولیدافزودنی های شیمیایی بتون در گفتگوی اختصاصی با ایسکانیوز با اشاره به نقش حمایتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت : مرکز رشد دانشگاه آزاد قزوین بسیار از ما حمایت کرد و غرفه ای نیز در آنجابه ما اختصاص دادندو ما را پذیرفتند و با راهنمایی های لازم مارا در مسیر دانش بنیان شدن قرار دادند .

او افزود : شروع کارمان از آنجا بود وبا پذیرش ایده ما، آن را مورد داوری و قضاوت قرار دادند و بسیار مهربانانه با ما همکاری کردند.

رنجبرفر با اشاره به محصولات تولیدی شرکت دانش بنیانشان اذعان داشت : این محصولات در زمینه افزودنی های شیمایی بتون، است چرا که دیگر بتون به مانند قدیم متشکل از سنگ و سیمان و آب نیست و نیازمند آن است که با افزودن تعدادی مواد شیمیایی جدید، ویژگی های خاصی را به آن بخشید، از جمله آن که آب آن را کم و آنرا روان تر کنیم .

او ادامه داد: یکسری ویژگی ها را از طریق افزودنی های شیمیایی بتون می گیریم. کار من نیز در همین زمینه است .به دنبال آن یک اختراع در این زمینه و دو محصول دانش بنیان دیگر را در مجموع ما 3 تا محصول دانش بنیان را تایید گرفتیم وامیدواریم که با دریافت وام بتوانیم کار را از سر بگیریم .

رئیس هیات مدیره شرکت دانش بنیان تولیدافزودنی های شیمیایی بتون با اشاره به محصول اختراع شده شان افزود : یکی از محصولات تولیدیمان اختراع است و کسی در داخل و یا خارج از کشور آن را نداشت و محصول دوم ما که یک پودر ویسکوزدهنده بتون است ،مشابه خارجی مایع آن وجود دارد. اما نمونه پودری آن با این قیمت را تاکنون کسی تولید نکرده است.

او با اشاره به نیاز کشور به ساخت چنین محصولاتی افزود :به دلیل کویری بودن برخی نقاط و کمبود آب در کشور ما ویا دسترسی نداشتن برخی نقاط به آب ، نمی توانیم به سازه آب دهیم .

رنجبرفر افزود :در برخی سطوح همانندبرج میلاد که دسترسی و آب رسانی کارگر به سازه پس از بتن ریزی عملا امکان پذیر نیست، با تولید یک پوشش چند منظوره سطوح بتونی ،این مشکل را برطرف ساخته ایم .

رئیس هیات مدیره شرکت دانش بنیان تولید افزودنی های شیمیایی بتون با تشریح جزییات اختراعشان افزود : این محصول همزمان چند کار انجام می دهد، هم بعنوان یک محصول شیمیایی ،برای جلوگیری از خروج آب، پوششی را بر روی بوتن ایجاد کرده تا دیگر مجبور به آب دادن آن نشویم .
او ادامه داد :نقش دیگر این محصول،آن است که برای اینکه بتون به قالب چوبی یا فلزی نچسبد مایعی به آن می زنند که در قدیم این مایع، روغن سوخته بود که نقش رهایش به بتون می دهد که بتواند آزاد باشد و به قالب نچسبد وگرنه خط بتون ما خراب می شود. این محصول علاوه بر اینکه نقش عمل آوری آب دهی بتون را انجام می دهد نقش روغن قالب را هم انجام میدهد.

رنجبرفر با اشاره به نقش دیگر این محصول افزود : وقتی در تماس با سطح بتون قرار گیرد،آن قسمت مقاومت زودرسی پیدا می کند و به ما این امکان را می دهد قالب هایمان را زودتر از موئد باز کنیم.و در جاهایی که کمبود قالب داریم کاربرد دارد و نقش آخر آن،این است که بتون را مانند پر مرغابی آب گریز می کند و در نتیجه یون های در محلول و مهاجم نمیتوانند به بتون حمله کنند این محصول به عنوان پوشش چند منظوره ستون بتونی است.

402/101

کد خبر: 718826

وب گردی

وب گردی