استعفای معاون دولت وفاق ملی لیبی

معاون رئیس دولت وفاق ملی لیبی با تقدیم استعفای خود ، دلیل آن را ناتوانی در حل مشکلات ناشی از سالها جنگ وآشوب در این کشور عنوان کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، 'موسی الکونی' روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری در طرابلس گفت : من استعفای خود را اعلام می کنم ودلیل آن شکست دولت وفاق ملی در انجام وظایفش است.
وی افزود: این دولت مسئول تمامی حوادث سال گذشته اعم از کشتارها ، آدم ربایی ها و تجاوزات است.
الکونی افزود: تصور نکنید ما افراد بی احساسی هستیم و مشکلات مردم لیبی را درک نمی کنیم ؛ اما نمی توانیم کاری از پیش ببریم، اعتراف می کنم که ما شکست خورده ایم؛ چون نتوانستیم هیچ یک از مشکلات مردم را رفع کنیم.
الکونی اولین عضو دولت وفاق ملی لیبی است که از سمت خود استعفا می دهد، دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فایز السراج با وجود حمایت‌های بین‌المللی با مشکلات زیادی در برقراری امنیت لیبی مواجه است.
تشکیل دولت وفاق ملی لیبی نتیجه توافق گروههای مختلف درگیر در این کشور با میانجیگری سازمان ملل در مغرب بود که در 17 دیسمبر 2015 امضا شد وتنها تعداد کمی از گروههای مسلح لیبی از آن حمایت کردند.
بدنبال این توافق، مقامات دولت وفاق ملی لیبی از جمله الکونی در ماه مارس 2016 وارد طرابلس شدند.
با وجود بیرون راندن گروه تروریستی داعش از شهر سرت اوایل دسامبر گذشته وافزایش تولید نفت در لیبی، دولت وفاق ملی موفق نشد قدرت خود را به طور کامل در این کشور که از سال 2011 بدنبال سقوط معمر قذافی با ناآرامی وهرج ومرج مداوم مواجه است گسترش دهد؛ وگروه های مسلح همچنان قدرت بیشتری در این کشور دارند.
ایرنا

308/300

کد خبر: 718827

وب گردی

وب گردی