پیشرفت 99 درصدی پروژه مصوب سفر مقام معظم رهبری به یزد/ پروژه جایگزین بیمارستان رهنمون تا پایان امسال به بهره برداری می رسد

پروژه جایگزین بیمارستان شهید دکتر رهنمون که از مصوبات سفر پرخیر و برکت مقام رهبری به یزد است، نیمه دوم اسفندماه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایسکانیوز، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: میانگین ساخت پروژه های بیمارستان کشور بین 13 تا 14 سال است اما بهره برداری از این پروژه بیمارستانی از نعمت های سفر مقام رهبری به یزد است که با گذشت هفت سال، تاکنون 99 درصد پیشرفت فیزیکی به همراه داشته است.
محمد رضا وفایی نسب افزود: از مجموع 600 پروژه ی مصوب سفر مقام معظم رهبری به استان یزد در سال1386، پروژه ی جایگزین بیمارستان شهید رهنمون با صرف هزینه ی کمتر و در مدت زمان کمتر آماده ی بهره برداری است.

وی خاطر نشان کرد: با بهره برداری از این پروژه، تعداد 316 تخت فعال به 190 تخت فعلی این بیمارستان افزوده می شود و تمامی بخش های بیمارستانی اعم از بخش های موجود و بخش هایی مانند بخش زنان و زایمان، اطفال، گوش و حلق و بینی و چشم پزشکی در این بیمارستان راه اندازی می شود.

وفایی نسب اظهار امیدواری کرد تا پایان دی ماه، اورژانس بیمارستان به ساختمان جدید منتقل و عملیات تخریب و محوطه سازی در محل اورژانس قدیم بیمارستان آغاز گردد.

وی تصریح کرد: این پروژه از سال 89 کلنگ زنی شده و در حال حاضر تقریبا تمامی مراحل عمرانی اتمام یافته و همزمان تجهیز کامل بیمارستان در حال انجام است.

معاون توسعه ی مدیریت و منابع انسانی دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تاکنون مبلغ 750 میلیارد ریال به ساخت پروژه ی بیمارستان شهید رهنمون تخصیص یافته و به منظور پایان عملیات عمرانی و محوطه سازی مبلغ 250 میلیارد ریال دیگر مورد نیاز است.
سفر تاریخی مقام معظم رهبری به یزد در روز 12 دی ماه سال 1386 صورت گرفت.

706/700

کد خبر: 718848

وب گردی

وب گردی