ستاد فرماندهی جنگ رسانه ای علیه ال جی کجاست؟

یکی از شرکت های ایرانی مستقر در استان اصفهان به اتاق جنگ علیه کره ای ها تبدیل شده است و فردی از این مجموعه با برقراری ارتباط به خبرنگاران اطلاعاتی را به صورت اشتباه و البته برنامه ریزی شده در جهت تخریب برندهای کره ای منتشر می کند

به گزارش ایسکانیوز، چندی پیش نامه ای در مورد تخلف یکی از برندهای لوازم خانگی کره ای در ایران منتشر شد که خلاصه نامه حکایت از آن دارد برند کره‌ای برای واردات قطعات لوازم خانگی به ایران مرتکب تخلفات گمرکی شده است.

گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز در بیایه ای اعلام کرد : موضوع این پرونده از ماهها پیش در دفاتر نظارتی گمرک مطرح به رسیدگی بوده وگمرک ایران بانی رسانه‌ای شدن این پرونده نبوده است چرا که رأی صادره هنوزقطعی نیست واین برند مشهور می‌تواند در دو کمیسیون تخصصی به رأی صادره اعتراض نماید .

این بیانیه رسمی گمرک و بزرگ نمایی رسانه ای در مورد تخلف اثبات نشده نشان از دست های پشت پرده ای جهت تخریب این برند کره ای در ایران می دهد.

به گزارش خبرنگار شمانیوز براساس اعلام اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی، ٦٥‌درصد بازار لوازم خانگی کشور دراختیار برندهای خارجی است و ازاین میان کره‌ای‌ها ٥٥‌‌درصد سهم خارجی‌ها را دراختیار دارند که این میزان سهم بسیار بالایی است که می تواند هر شرکتی را وسوسه کند برای کسب این بازار هر کاری انجام دهد.

پیگیری ها حکایت از آن دارد که یکی از شرکت های ایرانی مستقر در استان اصفهان به اتاق جنگ علیه کره ای ها تبدیل شده است و فردی از این مجموعه با برقراری ارتباط به خبرنگاران اطلاعاتی را به صورت اشتباه و البته برنامه ریزی شده در جهت تخریب برندهای کره ای منتشر می کند.قابل ذکر است این شرکت دارای پرونده سنگینی در ستاد بارزه با قاچاق کالا و ارز می باشد.

در چند روز گذشته گمرک نامه‌ای ١٠ بندی منتشر کرد و ضمن شفاف سازی در مورد این موضوع نوشت؛گمرک از اساس جلوی تخلف ایستاده است و این تخلف خواه توسط یک برند خارجی انجام شده باشد یا داخلی، گمرک براساس مقررات عمل می‌کند و از رسانه ها خواست به بیان واقعیت بپردازند و از بازی های سیاسی فاصله بگیرند.

قابل ذکر است براساس ماده 144 قانون امور گمرکی مرجع رسیدگی به اختلافات گمرکی در تشخیص تعرفه، ارزش کالا، جریمه‌ها به غیر از موارد قاچاق کالا، قوه قهریه (فورس ماژور) و مقررات گمرکی، کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی است. این کمیسیون مرکب از اشخاص ذیل است:الف- چهار نفر عضواصلی از کارمندان گمرک ایران ب- دو نفر عضو اصلی از کارمندان وزارت صنعت، معدن و تجارت پ- یک نفر عضو اصلی از کارمندان وزارت امور اقتصادی و دارایی ت- یک نفر عضو اصلی به عنوان نماینده اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران ث- یک نفر عضو اصلی به عنوان نماینده اتاق تعاون و در صورت اعتراض صاحب کالا به رأی کمیسیون حل اختلافات گمرکی، موضوع در کمیسیون تجدیدنظر اختلافات گمرکی مطرح می‌شود. براساس ماده 1466 قانون امور گمرکی کمیسیون تجدیدنظر اختلافات گمرکی مرکب از اشخاص ذیل است:الف- یک نفر از کارمندان وزارت امور اقتصادی و دارایی به انتخاب وزیر (رئیس)ب- یک نفر از معاونین گمرک ایران به انتخاب رئیس کل گمرک ایران (نایب رئیس)پ- یک نفر از کارمندان وزارت صنعت، معدن و تجارت به انتخاب وزیر ت- یک نفر از قضات به انتخاب رئیس قوه قضائیه ث- یک نفر از اعضای هیأت رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با معرفی رئیس اتاق یا یک نفر از اعضای هیأت رئیسه اتاق تعاون به انتخاب رئیس اتاق در مورد پرونده تعاونی‌ها.
منبع: شمانیوز

200

کد خبر: 718860

وب گردی

وب گردی