هر ساعت 19 طلاق در کشور اتفاق می افتد

مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان با اعلام این که جوانان و زوج های جوان مهارت های لازم ارتباطی را آموزش ندیده اند، گفت: به همین دلیل در هر ساعت 19 طلاق در کشور رخ می دهد.

به گزارش ایسکانیوز، ناصر صبحی روز سه شنبه در همایش ترویج ازدواج سالم، افزود: در هر ساعت 19 طلاق و در یک شبانه روز 450 طلاق در کشور روی می دهد که نشان از این مهم دارد که جوانان مهارت ارتباطی را آموزش ندیده اند.
وی با تاکید بر این که برای رفع این مسایل باید از روش علمی بهره برد، اظهار کرد: نباید تنها مسایل زندگی را با یافته های شخصی رفع کنیم و نیاز است از مشاوران بهره گرفت.
صبحی با تاکید بر این که ازدواج بر روی سلامت انسان تاثیر گذار است، گفت: افزایش طول عمر، بهبود سلامت روان از اثرات ازدواج موفق است. وی افزود: اگر خانواده ها سلامت روان نداشته باشند جامعه نیز دچار بحران می شود.
صبحی با اعلام این که جوانان در هنگام ورود به زندگی مشترک هیچ مهارتی از نظر شیوه برخورد با مسایل زندگی ندارند، گفت: آگاهی از مهارت های پیش از ازدواج، حین و پس از ازدواج ضروری است.
وی با اعلام این که ملاک زنان و مردان برای انتخاب همسر بایکدیگر متفاوت است، گفت: ملاک های اصلی مردان در انتخاب همسر، زیبایی ظاهری و زنان شخصیت همسرشان برای ازدواج است.
این روانشناس با اشاره به باور این اشتباه که برخی تصور می کنند با کسی که ازدواج می کند صد در صد خوشبخت و بدبخت می شوند، گفت: این تصور کاملا اشتباه است.
وی با تاکید بر این که دختران و پسران پیش از ازدواج باید بدانند از یکدیگر چه سوالی بپرسند، گفت: این مهارت ها باید به جوانان آموزش داده شود.
صبحی یکی دیگر از موضوعات مهم در امر ازدواج را آگاهی طرفین از وظایفشان اعلام کرد و گفت: برخی از جوانان وقتی به زندگی مشترک وارد می شوند هیچ اطلاعات و آگاهی از وظایفشان در زندگی مشترک ندارند.
صبحی علاقه طرفین به یکدیگر، شناخت، اقتصاد خانواده و همچنین روابط جنسی را از مسایل مهم در ازدواج اعلام کرد و گفت: بر اساس آمار پس از اعتیاد، خیانت زناشویی بیشترین عامل طلاق است.

منبع:ایرنا

706/700

کد خبر: 718867

وب گردی

وب گردی