آزادی برخی مناطق در شرق موصل

نیروهای عراقی در ادامه پیشروی ها ، محله های سومر ، المتحق و المیثاق در شرق موصل را از اشغال گروههای تروریستی تکفیری آزاد کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما ، مهمترین و جدیدترین رویدادهای مربوط به آزادسازی موصل از اشغال تروریستهای تکفیری صهیونیستی به شرح ذیل است.

نیروهای عراقی محله المیثاق در شرق موصل را آزاد کردند

شبکه تلویزیونی العراقیه گزارش داد: نیروهای واکنش سریع عراق محله المیثاق در بخش شرقی (ساحل چپ) موصل را آزاد کردند و پرچم عراق را بر فراز ساختمانهایش برافراشتند.

نیروهای پلیس عراق محله سومر موصل را آزاد کردند

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: نیروهای پلیس مرکزی عراق محله سومر را در شرق شهر موصل از دست گروه تکفیری صهیونیستی داعش آزاد کردند.

آزادی محله المتحق در شرق موصل

شبکه تلویزیونی پرس تی وی اعلام کرد نیروهای عراقی محله المتحق را در شرق موصل آزاد کردند.

فرمانده عراقی: عملیات آزادسازی بخش غربی موصل در روزهای آتی آغاز خواهد شد

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد با پایان یافتن آزادسازی بخش شرقی شهر موصل در روزهای آتی، عملیات آزادسازی بخش غربی شهر از دست تروریستهای داعش آغاز خواهد شد.

به گزارش شبکه العراقیه، سرتیپ یحیی رسول سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره آخرین تحولات عملیات آزادسازی موصل گفت: عملیات نظامی در مرحله دوم عملیات «قادمون یا نینوا» در تمامی محورها جریان دارد، به گونه ای که دلاورانمان در ارتش عراق و پلیس فدرال و نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم پیشروی چشمگیری داشتند. امروز نیروهایمان در سازمان مبارزه با تروریسم توانستند محله الصناعی و منطقه صنعتی در منطقه الکرامه را آزاد سازند و بر انبار غلات الکرامه و کارخانه آرد و شرکت خودروهای بنز تسلط یابند و پرچم عراق را بر فراز ساختمانهایش برافرازند. نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم همچنان به پیشروی خود ادامه می دهند. این نیروها در پیشروی های خود یک تانک و یک تانکر حامل سوخت و یک خودروی نظامی را که برای بمبگذاری آماده شده بودند ضبط کردند.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق افزود: در محورهای دیگر، نیروهای پلیس فدرال پیشروی خود به سمت اهدافشان را ادامه می دهند. این نیروها روز گذشته محله الانتصار را به شکل کامل آزاد کردند در حالی که پیش از آن محله یونس السبعاوی را آزاد کرده بودند. در محور شمالی هم، نیروهای یگان شانزدهم ارتش عراق پس از تسلط بر کارخانه داروسازی الحکماء و کشتارگاه البعویزه و روستاهای الساده و طویله، و منطقه العرکوب در شمال محله الحدباء، پیشروی خود را ادامه دادند و به خط مقدم دشمن از سمت شمال در بخش شرقی موصل رسیدند.

یحیی رسول ادامه داد: دلاوران نیروی هوایی ارتش عراق نیز با استناد به اطلاعات دقیق اداره اطلاعات نظامی، بیش از دوازده بار مواضع گروه تروریستی داعش را بمباران کردند که طی آنها چند کارگاه بمبگذاری خودروها، مراکز فرماندهی و ایستهای بازرسی وابسته به تروریستها منهدم شد.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره زمان پایان یافتن نبرد آزادسازی موصل نیز گفت: ما اکنون در مرحله دوم عملیات «نینوا ما در راهیم» هستیم، این مرحله به آزادسازی کامل بخش شرقی موصل (ساحل چپ دجله) اختصاص دارد. واحدهای نظامی در تمامی محورها با دقت و بر اساس نقشه ها پیشروی می کنند و پیروزی های بزرگی را محقق می سازند. به یاری خدا در روزهای آتی فرماندهی عملیات مشترک، مژده آزادسازی و پاکسازی بخش شرقی موصل را به عراقی ها خواهد داد و پس از آن عملیات آزادسازی بخش غربی یا ساحل راست شهر موصل را آغاز خواهیم کرد.

306/300

کد خبر: 718873

وب گردی

وب گردی