بودجه 96 استان هرمزگان بر اساس برنامه ششم توسعه تدوین وبه تصویب رسید

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با اعلام این خبر که بودجه سال آینده استان پس از ارزیابی جامع به تصویب رسید گفت:بودجه سال 96 واحد ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان بر اساس برنامه ششم و با هدف رسیدن به توسعه پایدارتدوین و به تصویب رسید.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی باقری در جلسه کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان که با هدف بررسی و تصویب بودجه سال96 و با حضور اعضای این کمیسیون و روسای واحد ها و مراکزاین استان برگزار شد با بیان اینکه تخصیص بودجه باید هدفمند و بر اساس شاخص های تعیین شده صورت گیرد افزود: در بودجه باید تمامی اهداف دانشگاه ترسیم شود به گونه ای که براساس پیش بینی قابل اجرا و ثمربخش واقع شود.

رئیس واحد بندرعباس گزارش با کیفیت و سند قابل قبول از سوی واحد ها و مراکز دانشگاهی را خواستار شد و افزود: دقت و نظارت در امر بودجه موجب می‌شود تا واحد ها و مراکز دراجرای برنامه‌های خود با ایرادات و مشکلات احتمالی مواجه نشوند و بر اساس برنامه خود ایفای نقش کنند.

وی حفظ و بالا بردن کیفیت و رشد درآمد را از جمله اولویت های مهم و سازنده در دانشگاه برشمرد و تصریح کرد:حیات و پیشرفت دانشگاه در گرو نهادینه کردن برنامه های کلان و راهبردی است وغفلت و سلیقه ای عمل کردن به آن عقب ماندگی به همراه خواهد داشت.

باقری با اعلام رضایت خود از عملکرد واحد ها و مراکز گفت:ارزیابی ها نشان می دهد که فعالیت های استانی بر مبنای کاهش هزینه و بهبود کیفیت بوده و خارج از آن عمل نشده است.

وی تشکیل کمیته برنامه و بودجه و همچنین نظارت مستمر را در واحدها خواستار شد و افزود: فعالیت این کمیته باید به طور دایم انجام شود و گزارش‌ها در قالب برنامه هفتگی و ماهیانه جمع‌آوری و ارسال شود.

این مسئول نوع نگاه برنامه ششم را یک نگاه جامع و یکپارچه خواند و گفت:دانشگاه‌ها باید با آینده‌پژوهی و آینده‌نگاری فعالیت کنند و بر اساس نیازسنجی و آمایش استانی خود با هدف مشخصی حرکت کنند.

در ادامه این جلسه رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز با بیان اینکه بودجه واحد ها و مراکز استان با هدف کیفی بخشی حوزه های مختلف این مجموعه بسته شده است گفت:رشد تولیدات علمی و افزایش دامنه فعالیت های دانش بنیان و اقتصاد محور از جمله برنامه هایی است که در آینده پیش بینی شده است.

محسن دهقانی ارائه آمار جامع و کامل ازسوی واحد ها و مراکز خواستار شد و افزود: «ارائه یک آمار جامع و کامل می تواند دانشگاه را در مسیر حرکت درست رهنمون باشد زیرا حرکت توسعه بخش دانشگاه وابسته به بودجه مشخص شده آن است تا بتواند مسیر را شناسایی و به خوبی در آن حرکت کند.»

بودجه تصویب شده در این کمیسیون جهت تصویب نهایی در جلسه هیات امنا ی این استان که قرار است در 26 دیماه با حضور دکتر میرزاده برگزار شود ارائه می شود.

200

کد خبر: 718881

وب گردی

وب گردی