دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه تولید مقالات علمی سیر سعودی موفقی را طی کرد

عبد الله هادی گفت : با توجه به اینکه در چند سال اخیر رنکینگ در دانشگاه ها مطرح شد، دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه سیر سعودی موفقی را طی کرد و رشد چشمگیری داشت. تمام این ها را مدیون محققانی هستیم که در سطح بین المللی از رتبه بالایی برخوردارند و افراد بسیاری در سراسر دنیا به مقالات آنها رجوع می کنند. 

عبد الله هادی رییس واحد مبارکه دانشگاه آزاد اسلامی، در گفت و گو با ایسکانیوز اظهار داشت: از زمان مدیریت دکتر میرزاده به عنوان رییس دانشگاه آزاد وضعیت تحصیلات تکمیلی در تمامی واحدها از جمله واحد مبارکه بسیار بهتر از گذشته شد به علاوه در حال حاضر در این واحد، 4 دوره دکتری و 36 رشته گرایش در مقطع تحصیلات تکمیلی داشته ایم. زمانی تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی واحد بسیار کمتر از گذشته بود اما خوشبختانه با درایت و برنامه های مناسب رییس دانشگاه آزاد اسلامی، هم اکنون حدود 60 درصد از کل دانشجویان ما در مقطع تحصیلات تکمیلی در حال تحصیل هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در چند سال اخیر رنکینگ در دانشگاه ها مطرح شد، دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه سیر سعودی موفقی را طی کرد و رشد چشمگیری داشت. تمام این ها را مدیون محققانی هستیم که در سطح بین المللی از رتبه بالایی برخوردارند و افراد بسیاری در سراسر دنیا به مقالات آنها رجوع می کنند.

وی به فعالیت های دانش بنیانی دانشگاه آزاد اشاره کرد و افزود: امروزه دانشگاه ها از نسل دوم گذر و به نسل دانشگاه های رده سوم رسیده اند. دانشگاه های نسل سوم دانشگاه های کارآفرینی هستند که با تکیه بر دانش خود تولید ثروت می کنند و به طریقی خود کفا هستند همچنین آنها در پرورش افرادی دخیل هستند که موجب آبادانی کشور می شوند. در همیتن راستا واحد مبارکه در کشت زعفران با ایجاد گلخانه ای در حال فعالیت است که درآمد های حاصل از آن صرف امور خود دانشگاه می شود.

وی در پایان اشاره کرد: در واحد مبارکه 78 نفر اعضای هیات علمی داریم که از این تعداد حدود30نفر دانشجوی دکتری و بقیه استادیار به بالاهستند. همچنین قابل ذکر است که مدیریت دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در انجمن آسایهل موجب افتخار مجموعه بزرگ دانشگاه و شناخت توانایی های ایشان شد.

200/202

کد خبر: 718889

وب گردی

وب گردی