افزایش 3 درصدی کشفیات مواد مخدر در استان اردبیل

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گفت: طی 9 ماهه سال جاری کشفیات مواد مخدر در استان اردبیل نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از فرمانداری نمین،سرهنگ خیرخواه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان نمین با بیان این مطلب که مهاجرت و دوری از خانواده از جمله عوامل مهم گرایش به مواد مخدردر استان است گفت: طی 9 ماهه سال جاری کشفیات انواع مواد مخدر در استان اردبیل نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3 درصد افزایش داشته است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان افزود:استفاده از ظرفیت روحانیت و علما،آموزش و پرورش و دانشگاهها و همچنین سرمایه گذاری هر چه بیشتر روی اصول پیشگیری از جمله مواردی است که با استفاده از آنها راههای گسترش مواد مخدر در میان مردم مسدود می گردد.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هم در این جلسه گفت:10 مرکز و کمپ ترک اعتیاد و بازتوانی معتادین در سطح استان در حال فعالیت هستند.

بهشتی اظهار داشت:خط ملی اعتیاد با شماره تلفن 09628 با ماموریت مشاوره پیشگیری،درمان و کاهش آسیب اعتیاد در استان فعال است که به صورت رایگان برای متقاضیان ارایه خدمات می کند.

وی افزود:دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با هدف تشویق افزایش طرح های دانشگاهی و مطالعاتی در زمینه پیشگیری از اعتیاد،بعد از تایید پروپوزال با پرداخت 20 میلیون ریال از پایان نامه های دوره کارشناسی ارشد و 40 میلیون ریال از پایان نامه های دکتری حمایت می کند.

فرماندار نمین هم در این جلسه با اشاره به اینکه نمین 60 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان دارد افزود : مرزهای نمین جزو امن ترین مرزهای کشور است که حتی یک مورد گزارش قاچاق مواد مخدر از طریق آن تاکنون گزارش نشده است.

عبدالعلی پور گفت:ایجاد فضای شاد و سالم برای تفریحات جوانان در جهت تخلیه هیجانات گامی مهم در راستای جلوگیری از انحرافات و گرایش آن به سمت مواد مخدر است.

وی اظهار داشت:باید به تناسب نیاز و علاقه جوانان برای آنها فضاها و برنامه های تفریحی و سرگرمی ایجاد کرده و با تلاش بیشر به سمت اشتغال هر چه مناسبترآنان برنامه ریزی کنیم.

کد خبر: 718908

وب گردی

وب گردی