پزشکیان: باید از شعار دادن پرهیز کرد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه سفره سلامت فقرا و اغنیاء باید یکسان پهن شود، گفت:نباید یک پزشک یک میلیارد و پزشک دیگر یک میلیون تومان درآمد ماهیانه داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز، در نشست علنی امروز (چهارشنبه 15 دی ماه) مجلس شورای اسلامی، مسعود پزشکیان در جریان بررسی ماده 87 لایحه برنامه ششم توسعه در خصوص تجمیع بیمه‌ها و در موافقت با پیشنهاد "غلامرضا تاجگردون" گفت: بارها تأکید شده که اختلاف در تجمیع بیمه‌ها بر اساس نوع نگاه است و دو نگاه در خصوص انسان وجود دارد که آیا انسان کالا بوده یا کالا نیست؟ آیا می‌توان انسان را به بازار عرضه کرد یا خیر؟

نماینده مردم تبریز،اسکو و آذرشهر درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنده معتقدم که انسان کالا نیست و نمی‌توان آن را به بازار عرضه کرد،افزود: خدمات سلامت باید برای همه مردم، فقیر و غنی، کرد، ترک، بلوچ و سایر قومیت‌ها یکسان باشد و همه از سلامت بهره‌مند شوند و ما حق نداریم برای خود سفره‌ای و برای مردم سفره دیگر پهن کنیم.

وی با اشاره به سخنی از امام علی (ع) در نهج‌البلاغه ادامه داد: ما اگر صداقت، ایمان و باور داریم باید سفره سلامت یکی پهن شود و قوه مقننه، قضاییه و مجریه باید همه در این بیمه حضور داشته باشند؛ نه اینکه هرکدام یک بیمه راه بیندازند،اگر منابع وجود ندارد برای همه وجود نداشته باشد.

پزشکیان با بیان اینکه ایجاد سفره‌ها و صندوق‌های متعدد بیمه ظلم به مردم است، یادآور شد: ما حق نداریم به مردم ظلم کنیم، نباید یک پزشک یک میلیارد و پزشکی دیگر یک میلیون تومان درآمد ماهیانه داشته باشد. متأسفانه برخی قوانین و تصمیمات بی‌عدالتی‌ها را ایجاد می‌کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید یک صندوق، سیستم و سیاست واحد در بخش سلامت ایجاد شود، تصریح کرد: انسان کالا نیست و حاکمیت حق ندارد به مردم ظلم کند، باید از شعار دادن پرهیز و به مردم خدمت کرد.

302/300

کد خبر: 718936

وب گردی

وب گردی