تعداد مقالات علمی، از نقاط قوت دانشگاه آزاد اسلامی گیلان است / تصویب بودجه دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان؛ 225 میلیارد تومان برای سال 96

سیصد و هفتادوسومین جلسه از سلسله جلسات هیات امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی به استان گیلان اختصاص داشت که به ریاست دکتر میرزاده در سازمان مرکزی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علیرضا امیرتیموری دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، با ارائه گزارشی از عملکرد سالهای 94 و 95 و برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی استان، اظهار داشت: مدیریت مصرف بودجه در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، متناسب با اهداف برنامه و انتظارات آن بوده است.

امیرتیموری با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان دارای 11 واحد دانشگاهی و 4 مرکز آموزشی است، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی گیلان 14درصد مراکز آموزش عالی استان گیلان را تشکیل می دهد.

دبیر هیات امنای استان گیلان با بیان اینکه رویهم رفته 104 مرکز آموزش عالی در استان گیلان فعالیت می کنند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان با دارا بودن بیش از 44هزار دانشجو، سهم قابل توجهی از آموزش عالی استان را برعهده دارد.

دکتر امیرتیموری به شاخص های حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در استان متبوع خود اشاره کرد و گفت: یکی از نقاط قوت دانشگاه آزاد اسلامی در گیلان، تعداد مقالات علمی - پژوهشی و علمی - ترویجی است که بالغ بر 3هزار و 600 مقاله تخمین زده می شود. همچنین 1810 مقاله ISI از این استان به چاپ رسیده است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی گیلان به لحاظ تعداد مراکز رشد، هسته و واحد فن آور و شرکت های دانش بنیان از شرایط مطلوبی برخوردار است.

امیرتیموری با بیان اینکه نسبت اعضای هیات علمی به دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان یک به 44 است، تصریح کرد: شاخص های آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی استان، رشد قابل توجهی را نشان می دهد. به عنوان مثال تعداد رشته محل های مقطع دکتری تخصصی از 4 رشته محل در مهر 92 به 63 رشته محل در مهر 95 رسیده که جهش چشمگیری داشته است.

دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، در پایان به تشریح برنامه های آتی پرداخت و گفت: راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی آنالیز دستگاهی، گسترش مرجعیت غذا و دارو، تدوین کتاب اخلاق حرفه ای در محیط زیست، راه اندازی شرکت های دانش بنیان در حوزه های گردشگری و تولید آثار هنری و... از برنامه های در دست اقدام دانشگاه آزاد اسلامی در این استان به شمار می رود.

گفتنی است در پایان جلسه هیات امنای استان گیلان، بودجه این استان شامل 225 میلیارد تومان از حیث منابع و مصارف و 182 میلیارد تومان از حیث درآمد و هزینه، با اعمال اصلاحات و تاکید بر افزایش فعالیت های دانش بنیان و مدیریت هزینه از طریق بازخرید کارکنان مازاد و تبدیل به احسن املاک و اراضی مازاد، به تصویب اعضای جلسه هیات امنای استان رسید.

200/204

کد خبر: 718941

وب گردی

وب گردی