گردهمایی دانشجویان بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران

دومین گردهمایی دانشجویان بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دومین گردهمایی دانشجویان بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران، با حضور رییس، هیأت رییسه، برخی از مسئولان دانشگاه تهران و جمعی از نیکوکاران و خیرین و جمع زیادی از دانشجویان، ۱۳ دی‌ماه در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد.

دکتر محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران و رییس هیأت امنای بنیاد حامیان دانشگاه، این مراسم را یکی از باشکوه‌ترین رخدادهای دانشگاه خواند و با بیان اینکه «در روند کمک خیرین و از همه مهم‌تر روند تعامل دانشگاه و جامعه در سال‌های اخیر تحولات شگرفی را شاهدیم» تصریح کرد: «پشتیبانی و کمک به دانشگاه تهران کمک به کشور است. اگر به جایگاه ویژه دانشگاه تهران در طول تاریخ نگاه کنیم، قطعاً هیچ نهاد آموزش عالی و آموزشی نیست که مانند دانشگاه تهران اثرگذار بوده باشد».

وی افزود: «هر توسعه فرهنگی که در کشور می‌بینید اثری از دانش‌آموختگان و دانشگاه تهران در آن وجود دارد. حتی دانشگاه تهران در سطح بین‌المللی هم شناخته شده است و براساس آخرین رده‌بندی‌های جهانی، برترین دانشگاه ایران در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی است».

رییس دانشگاه تهران، هرگونه پشتیبانی از دانشگاه تهران را تضمین آینده و توسعه پایدار کشور دانست و افزود: «دانشگاه تهران ادعا می‌کند که جهت‌گیری اصلی آن در جهت توسعه پایدار کشور است».

دکتر نیلی با اشاره به اینکه در ده سال گذشته تشکیلات مدرنی که دانشجویان و دانشگاه تهران را مستقیماً پشتیبانی کند وجود نداشته است، افزود: «دانشکده فنی نهادی را ایجاد کرد که هیچ وابستگی به دولت نداشته و به این طریق بنیاد حامیان دانشکده فنی تأسیس شد. مشخصه این نهاد مدرن، اداره آن توسط حامیان بود و این روش موفق، یکی از شیوه‌های مدرن مدیریت نهادهای پشتیبان است».

رییس دانشگاه تهران با اشاره به فعالیت‌های بنیاد دانشگاه تهران، گفت: «در آینده نزدیک، دانشگاه تهران با کمک حامیان خود می‌تواند وابستگی‌اش را حتی از بودجه‌های دولتی کاهش دهد و وقتی در دانشگاهی وابستگی به بودجه‌های دولتی کاهش یابد، یعنی رشد واقعی علم و دانش و جهت‌گیری دقیق و سریع و اصولی در جهت توسعه کشور اتفاق افتاده است. البته این بدان معنا نیست که دانشگاه تهران به بودجه دولتی فکر نمی‌کند، بلکه به این معنی است که دانشگاه‌های معتبر دنیا بخش کوچکی از منابع خود را از دولت می‌گیرند و مابقی از دستاوردها و کمک پشتیبان‌ها، خیرین و نیکوکاران به دست می‌آید».

در ادامه مراسم دکتر محمود کمره‌ای، رییس هیأت مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران، ضمن خیرمقدم به مدعوین و یادی از خیرین درگذشته، با اشاره به اینکه این دومین گردهمایی دانشجویان بورسیه بنیاد حامیان است، افزود: «تعداد بورسیه‌های ما در مدت کوتاهی یعنی از مهر ۱۳۹۴ تا دی ۱۳۹۵، به ۱۲۵۰ نفر رسیده است».

وی گفت: «بورس‌هایی که به‌وسیله خیرین و نیک‌اندیشان بنیانگذاری شده، به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که برتر و مستعد هستند و حداقل معدل برای اخذ این بورس‌ها ۱۷ پیش‌بینی شده است».

رییس بنیاد حامیان اعلام کرد: «از این۱۲۵۰ بورسیه، ۵۰۰ بورس متعلق به بنیاد قلم‌چی، ۲۰۰ بورس بنیاد نیکوکاری جمیلی، ۱۵۰ بورس بنیاد فرهنگی مصلی نژاد، ۱۰۰ بورس شرکت کیسون، ۱۰۰ بورسیه شرکت گلرنگ (که متعلق به دانشجویان غیرایرانی است)، ۵۰ بورس از آقای حسن خداوردی، ۵۰ بورس از آقای حسین حیدری و ۱۰۰ بورس از آقای حمیدرضا شاه حسینی است».

دکتر کمره‌ای افزود: «هدف از تشویق کار خیر، ایجاد انگیزه بیشتر برای افزایش مسئولیت اجتماعی و تلاش برای این است که دانشجویان دانشگاه تهران جزو بهترین‌ها باشند و راه خیرین را ادامه دهند».

وی رئوس فعالیت‌هایی که در بنیاد صورت‌گرفته را برشمرد که راه‌اندازی صندوق همیاری بنیاد، ساخت ساختمان دانشکده کارآفرینی، راه‌اندازی سیستم وایرلس دانشکده ادبیات و علوم انسانی، بازسازی آمفی تئاتر دانشکده دامپزشکی، بازسازی ساختمان قوام‌السلطنه، برگزاری جشن خیرین و واقفین دانشگاه تهران و کمک برای انتشار و چاپ کتب از جمله این فعالیت‌هاست.

در این مراسم تعدادی از خیرین و نیکوکاران به بیان فعالیت و نظرات خود پرداختند و پیشنهاداتی از جمله پرداخت وام شرافتی به دانشجویان از طرف مهندس ابراهیم جمیلی ارائه شد.

در پایان مراسم، سوگندنامه‌ای توسط دانشجویان بورسیه بنیاد حامیان قرائت شد و رئیس دانشگاه تهران، تفاهم‌نامه با دو خیرّ جدید آقایان حسین حیدری و حسن خداوردی به منظور پذیرش تعداد ۵۰ بورسیه دانشجویی را امضا نمود.

201

کد خبر: 718943

وب گردی

وب گردی