سازمان فوریت های پیش بیمارستانی شبکه اورژانس کشور ایجاد می شود

نمایندگان مردم در خانه ملت با ایجاد سازمان فوریت های پیش بیمارستانی شبکه اورژانس کشور موافقت کردند.

به گزارش ایسکانیوز، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه، 15 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه با مواد (ب) و (ج) و تبصره های ماده 87 این لایحه با 130 رأی موافق، 69 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 234 نماینده حاضر درجلسه موافقت کردند که براساس آن سازمان فوریت های پیش بیمارستانی شبکه اورژانس کشور ایجاد می شود.

براساس بند (ب) ماده 87 لایحه مذکور به منظور توسعه کمی وکیفی ساماندهی و یک پارچه سازی شبکه اورژانس پیش بیمارستانی(115)،سازمان فوریت های پیش بیمارستانی اورژانس کشور به عنوان سازمان دولتی وابسته به وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی ازمحل منابع، ساختار و نیروی انسانی موجود براساس وظایف قانونی خود ایجاد می‌گردد.اساسنامه سازمان مذکور به پیشنهادسازمان اموراداری و استخدامی کشور و وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی به تصویب هیأت وزیران می رسد..

گفتنی است؛براساس تبصره الحاقی به بند (ب) ماده مذکور واحدهای استانی و شهرستانی سازمان فوریتهای پیش بیمارستانی کشور کماکان به صورت ادغام یافته در شبکه های بهداشتی درمانی زیرنظر سازمان مربوط ارائه خدمت خواهند کرد.

براساس بند (ج) ماده 87 لایحه مذکور فهرست رسمی دارویی ایران براساس نظام دارویی ملی کشور توسط وزارت بهداست و درمان حداکثر هر 3 ماه یک بار تدوین می گردد.تجویز داروهای خارج از فهرست یادشده،‌تخلف محسوب شده و متخلف با توجه به شدت و ضعف عمل ارتکابی و تعدد و تکرار آن،حسب مورد به مجازات‌های مندرج در تبصره (1) ماده (28) قانون سازمان نظام پزشکی مصوب 1383 محکوم می‌شود.

براساس تبصره1-آیین‌نامه‌ اجرائی بند فوق آن درشش ماه اول برنامه توسط سازمان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (سازمان غذا و دارو) تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

براساس تبصره2- وزارت بهداشت و درمان موظف است نسبت به بهینه تهیه لیست فرآورده ها و داروهای سنتی و گیاهی کشور اقدام نماید.

302/300

کد خبر: 718979

وب گردی

وب گردی