ترامپ گزارش مقامات اطلاعاتی درباره حملات سایبری روسیه را جمعه تحویل می‌گیرد

رییس جمهور منتخب آمریکا اعلام کرد: گزارشی که قرار بود از مقامات اطلاعاتی کشورش درخصوص اتهام هک سایبری انتخابات آمریکا توسط روسیه دریافت کند، تا روز جمعه به تعویق افتاده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رییس جمهور منتخب آمریکا در توییتی مجددا نسبت به هک سایبری انتخابات آمریکا توسط روسیه ابراز شک و تردید کرد.

وی و مشاوران ارشدش معتقدند که دموکرات‌ها در تلاشند با متهم کردن مقامات روسیه به کمک به ترامپ پیروزی انتخاباتی‌اش را سلب مشروعیت کنند.

ترامپ در توییتر نوشت: ارائه اطلاعاتی حول محور هک سایبری روسیه تا روز جمعه به تعویق افتاد. شاید زمان بیشتری برای ساخت یک پرونده لازم است. خیلی عجیب است.

مشخص نیست در اصل چه زمانی قرار بوده که این جلسه اطلاع‌رسانی برگزار شود. این در حالی است که کاخ سفید نیز در این باره اظهار نظری نکرده است.

ترامپ پیش‌تر اعلام کرده بود که در روز سه‌شنبه یا امروز (چهارشنبه) درباره اتهامات هک سایبری علیه روسیه مذاکره خواهد کرد.

وی در پیام توییتری خود اعلام کرد تا زمانی که گزارش مقامات اطلاعاتی را دریافت نکند به این موضوع رسیدگی نخواهد کرد.

ترامپ قرار است ۱۱ ژانویه،(۲۲ دی) کنفرانس خبری در نیویورک داشته باشد. وی قرار است در این کنفرانس درباره جدایی‌اش از امپراتوری تجاری‌اش و مسائل دیگر از جمله روسیه صحبت کند.

مقامات اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند که مطمئن هستند روسیه در هک کردن کامپیوترهای چهره‌های سیاسی با هدف کمک به پیروزی ترامپ دسته داشته است.

باراک اوباما، رییس جمهور کنونی آمریکا نیز به منظور اقدامی تلافی‌جویانه ۳۵ مقام دیپلمات روس را از آمریکا اخراج کرده و دو تاسیسات روسی در کشورش را تعطیل کرد.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 718983

وب گردی

وب گردی