فرمانده نیروی زمینی هند:دهلی نو آماده جنگ همزمان با پاکستان وچین است

فرمانده نیروی زمینی هند در واکنش به اعتراض پکن به آزمایش موشک اتمی قاره پیمای این کشور گفت که دهلی نو آماده جنگ همزمان با پاکستان و چین است.

به گزارش ایسکانیوز، 'ژنرال بیپین راوات ' روز چهارشنبه در گفت وگویی اظهار کرد هند در عین حال بر ضرورت همکاری و نه خصومت با پکن تاکید می کند.
چین به دنبال آزمایش موفقیت آمیز موشک اتمی قاره پیمای هند در دوشنبه هفته گذشته دهلی نو را تهدید به ارجاع پرونده به شورای امنیت سازمان ملل کرد.
موشک آگنی 5 با برد بیش از پنج هزار کیلومتر دهلی نو را قادر می سازد که سراسر خاک چین را هدف قرار دهد.
'اروپ رها' فرمانده نیروی هوایی هند نیز در واکنش به اظهارات مقامات چینی گفت که دهلی نو افزایش توان بازدارندگی را حق خود می داند.
فرمانده نیروی زمینی هند در بخش دیگری از سخنانش با متهم کردن پاکستان به حمایت از شبه نظامیان گفت که احتمال انجام حمله های محدود بیشتر علیه پاکستان در آینده وجود دارد.
وی با اشاره به سخنان 'نارندرا مودی' نخست وزیر هند در خصوص پاسخ شدید این کشور به پاکستان اظهار کرد ارتش آمادگی این پاسخ ها را دارد.
فرمانده نیروی زمینی هند گفت در صورت وقوع جنگ به زندگی مردم مرز نشین آسیب جدی وارد می شود.
ارتش هند در ماه اکتبر در پاسخ به حمله شبه نظامیان به پایگاه ارتش در شمال کشمیر، در حمله ای تلافی جویانه، هفت پایگاه شبه نظامیان در داخل خاک پاکستان را هدف قرار داد.
به گفته مقامات دفاعی هند در این حمله بیش از 35 شبه نظامی و 9 نیروی نظامی پاکستان کشته شدند.
این حمله در پاسخ به حمله شبه نظامیان به پایگاه ارتش هند در 'اوری' صورت گرفت که براثر آن 18 نظامی هندی کشته و 19 نفر دیگر مجروح شدند.
هند، پاکستان را متهم به حمایت از شبه نظامیان برای نفوذ به این کشور و انجام حمله های تروریستی می کند.
کشمیر در 69 سال گذشته و پس از استقلال و جدایی هند و پاکستان از یکدیگر در سال 1947 مهمترین دلیل اختلاف دو کشور بوده است.
بخشی از کشمیر در خاک پاکستان و بخش دیگر در خاک هند قرار دارد و هر دوکشور ادعای مالکیت بر کل آن را دارند و این یکی از دلایل اصلی اختلافات دو کشور بوده است.

منبع: ایرنا

303/300

کد خبر: 718996

وب گردی

وب گردی