شیمیدر تهران- دانشگاه‌ آزاد اسلامی/  داربی حساس بسکتبال پایتخت در هفته دوازدهم

در هفته دوازدهم لیگ برتر داربی تهران برگزار می‌شود که تیم بسکتبال شیمیدر تهران میزبان دانشگاه‌ آزاد است.

به گزارش ایسکانیوز، قطار لیگ برتر بسکتبال به ایستگاه دوازدهم خود رسیده و با توجه به این که از نیم‌فصل رقابت‌ها در دو روز هفته برگزار می‌شود سرعت این قطار هم بیش‌تر شده‌ است. در این هفته آبادان،‌ ماهشهر، شیراز، گرگان و تهران میزبان مسابقات هستند که حساس‌ترین مسابقات در پایتخت و آبادان برگزار می‌شود.

عصر فردا که به سالن آزادی تهران برویم داربی پایتخت برگزار می‌شود. شیمیدر تهران میزبان دانشگاه‌ آزاد است. شیمیدر در دیدار قبلی خود با این که رقابتی نزدیک و سنگین داشت اما در نهایت پیروز میدان شد و با برد خود را به داربی رساند و در طرف مقابل نیز دانشگاهی‌ها کار آسانی داشتند و بعد از باخت بدی که برابر نیروی زمینی داشتند به یک پیروزی دست پیدا کردند. تقابل مصطفی هاشمی با تیم قبلی خود بر حساسیت نبرد دو تیم تهرانی افزوده و مطمئنا می‌توان امیدوار بود که بسکتبال دوستان پایتخت می‌توانند مسابقه‌ای جذاب ببینند.

برای دومین مسابقه حساس هفته دوازدهم باید به جنوب کشور سفر کنیم. آبادان میزبان دیگر دیدار حساس این هفته لیگ برتر بسکتبال است،‌ جایی که تیم نفت این شهر میزبان شهرداری اراک خواهد بود. دو تیم مدعی این فصل در شرایطی به مصاف هم می‌روند که دیدار قبلی خود را با برد پشت‌سر گذاشته‌اند و اکنون هم‌ امتیاز هستند و برای رده دوم جدول رقابت می‌کنند. شهرداری اراک با نوزده امتیاز جایگاه دوم جدول رده‌بندی را در اختیار دارد و نفتی‌ها با همین امتیاز یک پله پایین‌تر ایستاده‌اند و برنده نبردشان جایگاه دوم را برای خود خواهد کرد.

در همان جنوب کشور بمانیم. کمی آن طرف‌تر از آبادان و در ماهشهر پتروشیمی مدافع عنوان قهرمانی میزبان نیروی زمینی است. شاگردان شاهین‌طبع که با اقتدار صدرنشین هستند در این هفته نیز کار دشواری برابر سربازان نیرو نخواهند داشت. به هر حال این تیم اکنون بدون فرید اصلانی و ارسلان کاظمی بازی می‌کند و ترکیبش کامل نیست و مطمئنا در خانه مدافع عنوان قهرمانی کار دشواری خواهد داشت مگر این که همانند دیدار برابر دانشگاه‌ آزاد حریف را غافلگیر کند و شگفتی‌سازی‌ کند. باید دید شاهین‌طبع که به تازگی سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران شده در این مسابقه چه برنامه‌ای برای تیمش خواهد داشت.

بعد از مسابقات خوزستان می‌رویم به شیراز و گرگان. در شیراز تیم لوله آ.اس این شهر میزبان شهرداری کاشان است. کاشانی‌ها با این که عملکرد خوبی تا این مرحله از لیگ داشته‌اند اما نوسان‌های زیادی را هم پشت‌سر گذاشته‌اند و بعد از باخت در دیدار قبلی خود مطمئنا در شیراز به دنبال حداکثر نتیجه هستند. باید تاکید کرد که لوله آ.اس به عنوان تیمی که بازیکن خارجی ندارد و با محدودیت مالی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند در هر مسابقه نمایش خیره کننده‌ای داشته و با این که بردی به‌دست نیاورده اما همه تیم‌ها را به دردسر انداخته است و این شانس را دارد که در مسابقه خانگی پیش‌رو از نوسان کاشانی‌ها استفاده کند و نتیجه‌ای مناسب به‌دست بیاورد.

گرگان هم آخرین میزبان هفته دوازدهم لیگ برتر است. شهرداری این شهر بعد از دو بردی که کسب کرد دوباره از نتیجه‌گیری دور شد و اکنون بالاتر از نماینده شیراز و در قعر جدول قرار دارد و در مسابقه فردا باید برابر همتای تبریزی خود پیکار کند. این مسابقه هم حساسیت‌های خود را دارد. به هر حال شهرداری گرگان در خانه و برابر هوادارانش پیروزی می‌خواهد و در طرف دیگر هم تبریزی‌ها نشان داده‌اند در هر مسابقه راحت پا پس نمی‌کشند و امتیاز می‌خواهند. همین موضوع می‌تواند جذابیت رقابت را دوچندان کند.

برنامه هفته دوازدهم:

شیمیدر تهران – دانشگاه‌ آزاد

پتروشیمی – نیروی زمینی

نفت آبادان – شهرداری اراک

شهرداری گرگان – شهرداری تبریز

لوله آ.اس شیراز – شهرداری کاشان

602/601

کد خبر: 719005

وب گردی

وب گردی