قلیچداراوغلو: دولت ترکیه استعفا دهد

رهبر حزب اپوزیسیون ترکیه اعلام کرد که دولت مسئول افزایش عملیات تروریستی در ترکیه است و باید استعفا دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه حریت، کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب مردم جمهوری‌خواه ترکیه اعلام کرد: شما دولتی هستید که به سازمان‌های تروریستی کمک کرده و جرات می‌دهید.

وی در ادامه اظهاراتش با اشاره به حمله مسلحانه به کلوپ "رینا" در استانبول، دولت را متهم به شکست در جلوگیری از وقوع حملات تروریستی کرد.

او گفت: هیچ کس مسئولیتی را بر عهده نمی‌گیرد. هیچ چیز شخصی نیست. نخست وزیر ترکیه حتی نمی‌گوید که از وقوع این عملیات جلوگیری می‌کند. این راه و رسم اداره کشور نیست. باید استعفا دهید و اعتراف کنید که نمی‌توانید جلوی این حملات را بگیرید.

قلیچداراوغلو اضافه کرد: سیاست خارجی دولت باعث وقوع چنین حملاتی شده است. ما در بسیاری از مواقع در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت نکرده‌ایم اما آنها نیروهای ترکیه را به سوریه اعزام کردند.

قلیچداراوغلو افزود: داعش از ۷۰ شهر در سراسر ترکیه نیرو می‌گیرد. حتی وزیر پیشین بهداشت در ابتدای ماجرا اعلام کرد که نیروهای داعش که در سوریه مجروح می‌شوند، برای مداوا به بیمارستان‌های ترکیه منتقل می‌شوند. بعد آنها با سلاح در دست به سوریه باز می‌گردند. همچنین در اوت ۲۰۱۲ یکی از فرماندهان داعش اعلام کرد که تجهیزات آنها از ترکیه تامین می‌شود. همان که کشور را اداره می‌کند، از آنها نیز حمایت می‌کند.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 719013

وب گردی

وب گردی