مخالفت مجلس با انتقال شورای عالی بیمه سلامت به وزارت بهداشت

نمایندگان مردم در خانه ملت با انتقال شورای عالی بیمه سلامت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مخالفت کردند.

به گزارش ایسکانیوز، غلامرضا تاجگردون در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه 13 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه ششم توسعه کشور گفت: در پیشنهاد بنده تنها موارد کارشناسی مطرح است، بحث تغییر ساختار وزارتخانه ها و بحث بعد اجرایی کردن تولیت نظام سلامت است.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی افزود: به دلایل اجرایی و مسائل خاص در امور اجرایی کشور پذیرفته ایم،اینکه بخواهیم در شرایط کنونی بحث تجمیع بیمه ها و خدای نکرده بحث تعرض به حقوق تامین اجتماعی را اجرایی کنیم، قاعدتاً کار درستی نیست و امکانپذیر نیست و خواهشمندم مخالفان توجه داشته باشند بحث تامین اجتماعی و تجمیع بیمه ها مطرح نیست.

تاجگردون گفت: در بند 87 لایحه برنامه ششم که مورد بحث است و سیاست های کلی مقام معظم رهبری که ابلاغ شده است،همگان معتقدیم تولیت نظام بهداشت و سلامت با وزارت بهداشت است.درخصوص بندی از ماده 86 یک نکته ای را با ظرافت اصلاح کردند،حتی در جایی که گفته شد به هیات وزیران برود این موضوع به وزارت بهداشت ارتباط دارد.

وی تصریح کرد:تمامی ما در حوزه های انتخابیه خود با بحران عظیمی درخصوص پرداختی به بیمارستان ها در زمینه های مختلف روبرو شده ایم و پزشکان و بیماران از این موضوع ناراحت هستند و مردم آسیب دیده اند.دست بیمارستان ها از محل تامین منابع برای ارائه خدمات مطلوب کوتاه است.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت:در اوایل دهه 80 که وزارت دفاع تشکیل شد، تفکیک ها را در قوانین انجام دادیم؛بنابراین تعصب به خرج ندهیم و بنده در تمامی این مدت تمامی حرف های کارشناسی منتقدین را گوش دادم.هفته گذشته برنامه دکتر مرندی را به عنوان صاحب نظر گوش دادم و تمامی کارشناسان متفق النظر هستند که در این زمینه باید شورای عالی بیمه منتقل شود.بحث ما این است که شورای عالی بیمه سلامت از زمان ابلاغ این قانون به وزارت بهداشت منتقل شود.

تاجگردون ادامه داد: پیشنهاد می کنم به عنوان یک گام اولیه در این برنامه برای اصلاح امور و کاهش فشار بر بیماران در بحث تولیت نظام سلامت کارهایی انجام شود.مردم و کادر بیمارستان ها با مشکل روبرو هستند و می خواهیم تنها اصلاحی انجام شود و امیدوارم دولت نیز کمک کند.

گفتنی است؛پیشنهاد جایگزین "تاجگردون "درخصوص انتقال شورای عالی بیمه به وزارت بهداشت به شرح ذیل است:

از زمان ابلاغ این قانون شورای عالی بیمه سلامت و دبیرخانه آن از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متنزع و به وزارت بهداشت منتقل می شود.ارکان،ترکیب،وظایف،اختیارات و مسئولیت های شورای عالی بیمه سلامت به موجب آیین نامه ای است که به پیشنهاد تولیت نظام سلامت به تصویب هیات وزیران می رسد.

لازم به ذکر است پیشنهاد "تاجگردون" مبنی بر انتقال شورای عالی بیمه سلامت به وزارت بهداشت برای جایگزینی بند (الف) ماده 86 با 121 رأی موافق، 106 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 242 نماینده حاضر در صحن مورد موافقت قرار نگرفت.

گفتنی است؛"مسعود پزشکیان" نایب رئیس مجلس در زمان بررسی این پیشنهاد به عنوان موافق انتقال شورای عالی بیمه سلامت به وزارت بهداشت صحبت کرد.

302/300

کد خبر: 719017

وب گردی

وب گردی