30 درصد مقالات پراستناد کشور متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است

مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با حضور دکتر ابراهیم واشقانی، مدیران حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه، صنعتگران و پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد و واحد یزد در بخش های مختلف دانشجویی، کارکنان و اعضای هیأت علمی جشن پژوهش برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این آیین دکتر واشقانی ارتباط خوب دانشگاه آزاد اسلامی یزد با نهادهای دولتی را مطابق با خطی مشی و سیاست های کلان دانشگاه دانست و گفت: با تلاش خوب همکاران واحد یزد شاهد پیوند میان صنعت، دانشگاه و نهادهای دولتی و خصوصی بودیم و این مسیر همان مسیری است که سیاست های کلی دانشگاه بر آن استوار است.

وی بزرگترین دستاورد دانشگاه آزاد اسلامی را تلاش برای همگانی کردن شعار آموزش عالی برای همه دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مصداق تحقق شعار یونسکو مبنی بر آموزش عالی برای همه اقشار جامعه است. این دانشگاه روشن علاوه بر روشن کردن چراغ معرفت و علم در کشور باعث گسترش فرهنگ، اقتصاد و گسترش اجتماعی در سراسر کشور شده است.

وی افزود: 30 درصد مقالات پراستناد کشور مربوط به مقالات دانشگاه آزاد اسلامی است و دانشگاه نقش ارزنده و غیر قابل انکاری در حفظ رتبه نخست کشور در تولید علم در منطقه دارد.

واشقانی فراهانی مسیر تبدیل شدن دانش به ثروت را یکی از مسیرهای اصلی ایجاد مراکز رشد و پرورش شرکت های دانش بنیان دانست و گفت: هم اکنون در دانشگاه آزاد اسلامی 105 مرکز رشد وجود دارد که در این مراکز به بیش از هزار هسته فناور، واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان مستقر هستند، که نشان دهنده گام های موثر این دانشگاه در مسیر توسعه اقتصاد دانش بنیان است.

درابتدای این مراسم دکتر معصومه طباطبایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد ضمن تقدیر از همکاری و همیاری ارزنده نهادهای دولتی و خصوصی با دانشگاه این تعامل را بسیار سازنده و در مسیر رشد و تکامل جامعه دانست.

نصیری زاده معان پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی یزد نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد حوزه پژوهشی تقدیر و تشکر از پژوهشگران برتر دانشگاه را نقشه راه دانشگاهیان بر شمرد و گزارشی از فعالیت های حوزه متبوع خود ارائه کرد.

در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان یزد از 6 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاههای آزاد اسلامی استان یزد، 6 نفر عضو هیأت علمی واحد یزد، 4 مقاله برتر، 3 کارمند و تیم رباتیک دانشگاه و یک نفر از باشگاه پژوهشگران جوان ونخبگان تقدیر ، صنعتگران و حامیان دولتی تقدیر بعمل آمد.

200

کد خبر: 719057

وب گردی

وب گردی