مظاهریان  :تلاش دانشگاهیان در گذشته، پیشگام شدن مدیران امروز/تعریف جایگاهی برای معماری راه ایران در جهان/ وزیر راه و شهرسازی آغازکننده ادبیات معماری راه در کشور است

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: باید برای معماری راه ایران در جهان جایگاهی تعریف شود و برای شروع بهتر است داشته‌هایمان را با پشتوانه تاریخی و ضمن احترام به محیط زیست و اطراف جاده به شرایط مطلوب برسانیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی حامد مظاهریان در نشست تبیین ضرورت توجه به معماری راه در طراحی و مدیریت بهره‌برداری راه‌های برون‌شهری ایران اظهار داشت: سال ۸۹ بنده به عنوان مدیر دانشکده معماری دانشگاه تهران از سوی قطب معماری دانشگاه پروپوزالی با موضوع معماری راه برای وزارت تازه ادغام شده راه و شهرسازی تهیه کرده بودم تا یک کار تحقیقاتی انجام شود. اما مسئولان وزارت راه در آن زمان به ما انگ دست‌اندازی و دخالت به حوزه راه زدند؛ هرچند به دلیل پشتوانه دانشگاهی پروپوزال هم خوانده شد.

وی افزود: نکته قابل توجه در موضوع معماری راه، حضور مردی در راس وزارت راه و شهرسازی است که شروع کننده ادبیات معماری راه در کشور است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «از زمان تعریف راه به عنوان یک کفی سیاه تا جلسه امروز که همواره از کیفیت صحبت می‌شود» گفت: دانشگاهیان در گذشته همواره باید برای مجاب کردن مدیران در تلاش می‌بودند در حالی که امروز شاهد پیشگام شدن مدیران در این حوزه هستیم.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: الان توپ در زمین ما است و باید به دنبال راهکار باشیم. امیدوارم این نشست‌ها بتواند فراتر از جوانب تاریخی و علمی به تجربه و عمل متصل شود.

مظاهریان ضمن تشکر از کشاورزیان و خادمی به عنوان متولیان دستگاه‌های نگهداری و ساخت راه‌ها بیان داشت: ایشان مشتاقانه در این جلسه حضور یافتند تا راه‌ حل‌های نظام فنی- اجرایی و سطح محدوده‌های ذهنی ما را مد نظر قرار دهند لذا امیدوارم تحقیقات سفارش داده شده موفق به پوشش بخشی از فعالیت‌های ذهنی‌ما شود.

مظاهریان خطاب به کشاورزیان و خادمی گفت: در این مرحله، بهتر است راه‌های موجود را پیرایش کنیم و اطرف جاده‌ها در مسیرهای مختلف به ویژه کویری به عنوان دورریز دیده نشود اگر چه پیمانکاران طبق قرارداد تعهدی نسبت به محیط پیرامون جاده ندارند و به دنبال کسب سود بیشتر هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: باید برای معماری راه ایران در جهان جایگاهی تعریف شود و برای شروع بهتر است داشته‌هایمان را با پشتوانه تاریخی و ضمن احترام به محیط زیست و اطراف جاده به شرایط مطلوب برسانیم.

402/101

کد خبر: 719120

وب گردی

وب گردی