ساخت عایق بتون توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد صوفیان موفق به ساخت پوششی بر روی بتون شده اند، که از نفوذ آب و باران های اسیدی به درون بتون جلوگیری کرده و از چسبیده شدن اعلامیه ها و آگهی های تبلیغاتیبر روی دیوار معابر جلوگیری می کند.

شاهین فرشی سرابیان رییس هیات مدیره شرکت پرافند و دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد صوفیان در مصاحبه اختصاصی با ایسکانیوز درباره محصولات تولیدی شرکت خود گفت: تولید پوشش بتونی محصول شرکت ماست که این محصول بر روی ساختار بتونی پل ها و اماکن دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

او درباره عملکرد این محصول در شرایط جوی متفاوت افزود: بتون ها ، معمولا در برابر باران های اسیدی و نمک پاشی های خیابان و به طور کلی شرایط جوی آسیب پذیر هستند و به مرور باعث خورده شدن لایه های اولیه بتون می شوند.از طرفی در زمستان نیز آب های ریخته و جذب شده بر روی بتون در شب یخ می زندو به مرور باعث خراب شدن رویه آن می شوند،چرا که بتون پس از یخ زدن،به قطعات کوچک می شکند ، اما با ایجاد پوششی بر روی آن،می توان آن را ضد اسید و نمک کرد.

او ادامه داد: به عبارتی،با این لایه محافظ دیگر باران های اسیدی تاثیر گذار نبوده و بتون ضد آب می شود یعنی هیچ آبی در بتون نفوذ نمی کند که منجر به یخ زدن در شب وشکستن آن شود.

فرشی سرابیان با اشاره به مزیت این محافظ افزود: مزیت برجسته ای که این طرح دارد آن است که بر روی پل ها ،دیوارها و آزاد راه ها که اعلامیه ها و آگهی های تبلیغاتی می چسبانند و کندنشان برای همه علل الخصوص کارگران شهرداری بسیارسخت و طاقت فرساست را به وسیله این پوشش ها آسان می کنیم .

او ادامه داد: بدین صورت که اگر کسی بر روی پوشش ما آگهی و اعلامیه ای بچسباند ، پس از یک یا دو دقیقه که خشک شود ،به صورت خودکاربر روی زمین می افتد.به عبارتی، با این کار می توان از وجود آلودگی در شهر جلوگیری و معضل چسباندن اعلامیه بر روی دیوار را برطرف کرد.

او با اشاره به استفاده از این طرح در شهر تبریز افزود: ما این کار را در یکی از معابر اصلی شهرداری بر روی یکی از پل های اصلی تبریز اجرا کرده ایم .شهرداری تبریز نیز بر اجرای این طرح نظر مساعدی نشان داد.

رییس هیات مدیره شرکت پرافنددرباره نداشتن مشابه خارجی این محصول خاطر نشان کرد :این محصول به دلیل نچسباندن اعلامیه بر روی معابر شهری توسط افراد در خارج ازکشور ، نمونه خارجی ای ندارد.و این مشکل به دلیل بومی بودن راه حل بومی ای می طلبد.

فرشی سرابیان با اشاره به کارآفرینی حاصل از این طرح و تعداد افراد مشغول به کار توسط آن اذعان داشت:ما 3 نفر هستیم که کارهای شرکت را از پیش می بریم و همه از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد صوفیان هستیم.

101/402

کد خبر: 719208

وب گردی

وب گردی