یک گروهک تروریستی در تونس متلاشی شد

نیروهای امنیتی تونس یک گروهک تروریستی را که در زمینه جذب جوانان به گروه های افراطی فعالیت می کرد، شناسایی و متلاشی کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت کشور تونس امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که این گروهک تروریستی 13 عضو داشت که 22 تا 43 ساله بودند. این افراد روز سه شنبه در شهر هرقله در شمال شهر ساحلی سوسه بازداشت شدند.
اعضای این گروه با برگزاری جلسات محرمانه در مسجدی به فعالیت های تروریستی خود ادامه می دادند. بر اساس گزارش مذکور، این افراد به جذب و اعزام 12 جوان به خارج برای مبارزه در جبهه گروه های تروریستی اذعان کرده اند.
وزارت کشور تونس این گروه را به گروه موسوم به عقبه بن نافع وابسته به القاعده نسبت داد.
این هفتمین بار طی کمتر از یک هفته است که خبر بازداشت تروریست ها در تونس منتشر می شود. نیروهای تونسی از 25 دسامبر (5 دی) تاکنون بیش از 70 تروریست را دستگیر کرده اند.
تلاش های دولت تونس برای مبارزه با تروریسم پس از آن شدت یافت که یک تبعه این کشور به عنوان مظنون اصلی حمله ماه گذشته به بازار کریسمس برلین اعلام شد. این حمله 12 کشته بر جا گذاشت.
تونس از زمان قیام سال 2011 که به سرنگونی حکومت دیکتاتوری زین العابدین بن علی منجر شد، درگیر گروه های تروریستی بوده است. حمله های متعدد تروریستی در تونس تاکنون به کشته شدن دهها نظامی و دست کم 59 غیرنظامی منجر شده است.
بر اساس اعلام مقام های تونسی، حدود 3 هزار شهروند این کشور به گروه های تروریستی و افراط گرا در لیبی، سوریه و عراق پیوسته اند. سازمان ملل این رقم را 5 هزار نفر اعلام کرده است.
دولت تونس هفته گذشته اعلام کرد که تاکنون 800 تروریست را که به این کشور بازگشته اند، زندانی کرده یا تحت نظر قرار داده است.
نگرانی های ناشی از بازگشت تروریست ها به تونس باعث شد که اتحادیه ملی نیروهای امنیتی این کشور ماه میلادی گذشته از دولت تونس بخواهد برای مقابله با این افراد 'تدابیر خاص' اتخاذ کند.
یوسف شاهد نخست وزیر تونس در تلاش برای کاستن از نگرانی ناشی از بازگشت افراط گرایان به این کشور هفته گذشته وعده داد که اتباع تونسی که به گروه های تروریستی پیوسته اند، به محض بازگشت، بازداشت و مطابق قانون مبارزه با تروریسم با آن ها برخورد می شود.
وی اضافه کرد که تاریخچه کاملی از سوابق و اطلاعات تروریست هایی که کشور را ترک کرده اند، تهیه شده است.

ایرنا

308/300

کد خبر: 719215

وب گردی

وب گردی