مشارکت حدود 500 نخبه دانشگاهی، حوزوی، سیاسی و اقتصادی در تصویب بودجه سال 1396 نماد رشد کیفی همه جانبه دانشگاه آزاد اسلامی است/ واحدهای دانشگاه اولویت عمرانی را به تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام بدهند

صدو نودمین جلسه هیات رییسه دانشگاه آزاداسلامی به ریاست دکتر حمید میرزاده و با حضور اعضا در محل سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.

به ایسکانیوز، دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه با اشاره به برگزاری منظم جلسات هیات امنای استانی در هفته اخیر و هفته های پیش رو ضمن تشکر از دست اندرکاران این جلسات گفت: دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر اینکه به سمت کیفی سازی در زمینه علمی، پژوهشی و آموزشی گام برداشته بدنبال کیفی سازی در حوزه مالی، بودجه ای و اداری نیز است.

دکتر میرزاده مشارکت حدود 500 نخبه دانشگاهی، حوزوی، سیاسی و اقتصادی در تصویب بودجه سال 1396 دانشگاه را نماد این رشد کیفی همه جانبه دانست. وی همچنین ابراز امیدواری کرد امسال نیز با تصویب و نهایی شدن به موقع بودجه همچون سال های گذشته دوره مدیریتی جدید، این بودجه به موقع اجرا شود.

دکتر میرزاده ضمن تشکر از زحمات مهندس هاشمی و همکاران عمرانی دانشگاه گفت: بسیاری از فعالیت های عمرانی دانشگاه دارای رکوردهای بی نظیری از حیث زمان و هزینه است.

وی گفت: با اختتام طرح تجمیع سازمان مرکزی که قبل از آن در بیش از 30 ساختمان در حوزه خیابان پاسداران پراکنده بودند اکنون همه کارکنان سازمان مرکزی در ساختمان جدید الاحداث واقع در واحد علوم تحقیقات متمرکز شده اند. علاوه بر کاهش هزینه های دانشگاه زمینه رفاه ارباب رجوع نیز فراهم شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی به افتتاح و تکمیل یک میلیون و 800 هزار متر مربع از پروژه های نیمه تمام در 3سال اخیر دانشگاه آزاداسلامی اشاره کرد و گفت: در فعالیت های عمرانی دانشگاه ضمن صرفه جویی، واحدها باید اولویت را به تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام بدهند.

حسین زاده لطفی: آغاز تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی سال 1395 از هفته آینده

در ادامه جلسه دکتر حسین زاده لطفی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تاسیس شعب آموزشکده های سما در مناطق محروم سراسر کشور ضمن ارائه گزارشی گفت: در کمیسیون شماره یک هیات رییسه نیز راهکارهایی بر توسعه این خدمت بزرگ تصویب شده است.

همچنین بر اساس اعلام معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی و با تایید هیات رییسه از هفته آینده تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی سال 1395 برای ثبت نام در نیمسال دوم 95-96 از طریق سامانه www.Azmoon.org انجام خواهد شد.

ابطحی: تشکیل کمیته اخلاق زیست پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی

در ادامه دکتر ابطحی معاون پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه گزارشی از جذب دستیار پزشکی برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و این امر را حاصل کیفیت افزایی در 3 سال اخیر و جلب اعتماد وزارت بهداشت و مردم دانست. وی همچنین ضمن تشکر از عنایت های دکتر میرزاده رییس دانشگاه و دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و‌آموزش پزشکی دستاوردهای حوزه پزشکی در این 3 سال را یکی از مصادیق اهتمام دانشگاه‌آزاد اسلامی به رفع نیازهای کشور علیرغم هزینه های بالای تحصیل پزشکی دانست.

دکتر ابطحی با بیان اینکه کمیته اخلاق زیست پزشکی بیش از یکسال پیش در دانشگاه‌آزاد اسلامی تشکیل شده است، گفت: قبل از اینکه بسیاری از دانشگاه های دیگر با مشکل سرقت علمی مقابله کنند، دانشگاه‌آزاد اسلامی در ریشه کن کردن این مشکل سعی بسیاری داشته است.

معاون پزشکی دانشگاه‌آزاداسلامی افزود: براساس گزارش ارائه شده از سوی دکتر باقر لاریجانی به شورای عالی انقلاب فرهنگی کمترین میزان تخلف علمی صورت گرفته در دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.

همچنین در این جلسه مهندس محسن هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی نیز گزارشی از ساخت و تجهیز ساختمان بلوک 6 سازمان مرکزی به عنوان گام آخر تجمیع سازمان مرکزی ارائه داد.

نمازی: تبدیل شدن تشکل ها به تشکل های شناسنامه دار در راستای "هویت بخشی"

همچنین حجت الاسلام و المسلمین نمازی مدیرکل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه‌آزاد اسلامی به ارائه گزارشی از فعالیت های اداره کل دبیرخانه این تشکل ها پرداخت.

وی با بیان اینکه در دوره جدید رویکرد دانشگاه این بوده است که تشکل ها را نه بعنوان تهدید بلکه آنها را فرصتی برای توسعه و حمایت از فرآیندهای صحیح دانشگاه نگاه کنیم، گفت: یکی دیگر از اولویت های این اداره کل اهتمام به انتخابات تشکل های دانشجویی است که درراستای منظم کردن این مسئله اقدامات بسیاری صورت گرفته است.

نمازی همچنین در خصوص اقدامات انجام شده در اداره کل تشکل ها گفت: تبدیل شدن تشکل ها به تشکل های شناسنامه دار در راستای "هویت بخشی"، شفافیت و قانون مداری در برخوردبا تشکل ها در مقابل برخوردهای سلیقه ای، توزیع عادلانه امکانات به تشکل های قانونی با گرایش های سیاسی مختلف و توانمند سازی و تقویت تشکل ها جهت تولید فکر و اندیشه و فضایل اخلاقی از جمله برنامه های انجام شده و یا در دست اقدام است.

مدیرکل تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه‌آزاد اسلامی گفت: با تکمیل و تفکیک تشکل های انتخابات دار از تشکل های فاقد انتخابات گام بسیار مهمی در قانونمند کردن تشکل ها برداشته شد. در حال حاضر به تشکل های فاقد انتخابات نه تنها یارانه تعلق نمی گیرد بلکه اجازه برگزاری مراسم نیز به تبع آن نخواهند داشت.

وی همچنین به اقدامات انجام شده در نشریات تشکل های دانشجویی اشاره کرد و گفت: کسب بیش از 10 مقام برتر توسط تشکل های دانشجویی در جشنواره نشریات دانشجویی، تشکیل کمیسیون ارزیابی نشریات در دوره مدیریتی جدید با هدف پرداخت منصفانه یارانه به نشریات، تسهیل و تسریع روند چاپ و توزیع نشریات تشکل های دانشجویی و... از جمله این اقدامات است.

کد خبر: 719226

وب گردی

وب گردی