صوفی: حمایت اصلاح طلبان از روحانی برای حفظ منافع  و امنیت ملی است

رییس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان با بیان این که تا الان مشخص است که اصلاح طلبان از روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 96حمایت جدی خواهند کرد، گفت: حمایت اصلاح طلبان از روحانی برای حفظ منافع و امنیت ملی است.

علی صوفی رییس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان در خصوص آخرین صحبت های رئیس جمهوری درباره عملکرد دولت یازدهم، در گفت و گو با ایسکانیوز بیان کرد: روحانی از دستاوردهایی که در دولت یازدهم دارد با آمار و ارقام خوبی از عملکردش دفاع کرد، منتها چالش هایی که با آن روبه رو هستند را عنوان نکرد. چالش هایی که باعث شده تا اوضاع اقتصادی کشور بعد از برجام به آن صورتی که انتظار می رفت پیش برود.

وی ادامه داد: روحانی صحبت هایش در خصوص با اشتغال، رکود و تورم بود و خیلی مسلط و بدون مراجعه به نوشته توانستند آمارهای خوبی را بدهند. این صحبت ها و گزارشات لازم است ولی کافی نیست. به این معنا که روحانی یک مقدار باید شفاف تر مسایل را بیان کند و به اصطلاح مردم را در جریان قرار بدهد. می گویند وعده هایی که آقای روحانی در انتخابات داده بود عملی نشد. چرا با وجود این همه هجمه به دولت روحانی یا دولت پاسخ صریح و قاطعی به آنها نمی دهند.

صوفی افزود: این گزارشات خوب و لازم است که رئیس جمهوری هر از چند گاهی این گزارش را بدهند ولی کافی نیست چون نارضایتی در جامعه زیاد است.

رئیس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان با بیان این که سرمایه گذاران خارجی آن گونه که انتظار می رفت سرمایه گذاری نمی کنند، افزود: سرمایه گذاری داخلی قابل اعتماد نیست آنقدر نیست که بتواند مشکلات را برطرف کند ما لزوما باید جلب و جذب سرمایه گذاری خارجی بپردازیم.

این فعال سیاسی افزود: به نظرم باید آقای روحانی یک مقدار شفاف تر صحبت می کردند و اجازه می دادند که مردم بیشتر در جریان مسایل قرار بگیرند چون مرکز آمار، وزارت اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی و آقای نوبخت به عنوان سخنگو این آمارها را می دهند و مساله دیگری را مطرح می کردند. از رئیس جمهوری انتظارات دیگری می رود، صحبت های آقای رئیس جمهور باید معطوف به مسایل جدی و خاصی باشد که دولت با آن روبرو است.

صوفی با بیان این که تا الان مشخص است که اصلاح طلیان از روحانی حمایت جدی خواهند کرد، گفت: حمایت اصلاح طلبان از روحانی برای حفظ منافع ملی و امنیت ملی است. اما مطالباتی هم از سوی مردم و جامعه اصلاح طلبی از آقای روحانی وجود دارد که که این مطالبات باید جدی گرفته شود. از طرفی در بین اصلاح طلبان نظر قالب این است که در کنار روحانی در انتخابات پیش رو باید کسی باشد منتها ممکن است یک یا چند نفر باشند که کاندیدای سایه هستند. اگر روحانی کاندیدا بشود و تا آخر بماند اینها به نفع روحانی کنار باید بروند، اما اگر به هر دلیلی روحانی بخواهد کاندیدا شود یا نخواهد کاندیدا شود ما کاندیدا داشته باشیم.

وی افزود: من تا به الان اسمی به جز روحانی از کاندیداهای اصلاح طلبان نشنیده ام.

رئیس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان در پایان در خصوص شایعاتی مبنی بر کاندیدا شدن پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: اسم پزشکیان را شنیدم و اگر هم اسمی گفته شده باشد مساله جدی نبوده است.

302/300

کد خبر: 719234

وب گردی

وب گردی