مجمع ملی سمن های جوانان در بهمن ماه برگزار می شود

دبیر ستاد برگزاری انتخابات مجامع استانی سازمان های مردم نهاد جوانان با اعلام خبر برگزاری مجمع ملی سازمان های مردم نهاد در بهمن گفت: تمام فعالیتهای اجتماعی است و کار سیاسی نمی کنیم.

به گزارس ایسکانیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان مسعود میرزایی در خصوص روند برگزاری انتخابات گفت : برای تشکیل این مجمع، ابتدا می بایست مقدمات فراهم می شد و بستر مناسب برای این امر مهم به لحاظ حقوقی و قانونی مهیا می شد.

او در ادامه سخنان به پیشینه تاریخی تشکیل مجمع ملی سمن های جوانان اشاره کرد و توضیح داد: در دولت نهم و دولت هشتم قرار بود این مجمع تشکیل شود، ولی موضوع پیگیری و فراگیر نشد در واقع مجمع تشکیل اما تدوام نیافت.

دبیر ستاد برگزاری انتخابات مجامع استانی سازمان های مردم نهاد جوانان در ادامه سخنانش در خصوص چگونگی روند کنونی برگزاری انتخابات مجمع ملی جوانان اظهار داشت : در ابتدا جوانب را بررسی کردیم و با انجام برنامه های مطالعاتی، تلاش کردیم گفت و گوهایی را با روسای مجمع قبلی داشته باشیم و با چشم اندازی روشن، برنامه های این مجمع را پیگیری کنیم.

وی یادآور شد: در فاز نخست قرار شد بسترهای قانونی را برای تشکیل مجمع استانی سازمان های مردم نهاد جوانان تشکیل یابد و نیز استان ها فعال گردند.

میرزایی با بیان اینکه انتخابات مجامع استانی سمن ها، مرحله به مرحله انجام می شود تا با گستردگی بیشتری این موضوع پیگیری شود و استانها در این بخش فعال شوند.

او ادامه داد: در این انتخابات باید سمن هایی حضور داشته باشند که از وزارت ورزش و جوانان اعتبار نامه رسمی دارد، این سمن ها ،می تواند دو نماینده، یک خانم و یک آقا برای مشارکت بیشتر در سطح استان، انتخابات برگزار شود و این مشارکت بستگی به تعدادسمن های استان، مجمع سمن های استان تشکیل شود.

دبیر ستاد برگزاری انتخابات مجامع استانی سازمان های مردم نهاد جوانان توضیح داد: هم اکنون در مرحله ثبت نام فراخوان سمن های جوانان استان ها هستیم در حال حاضر هزار و پانصد سمن که از وزارت ورزش و جوانان مجوز دارند، ثبت نام کردند و دو نماینده به این انتخابات خواهند فرستاد.

اوبا بیان اینکه مرحله ثبت نام از چهاردهم دی ماه به مدت ۱۰ روز خواهد بود ادامه داد : ۶ روز هم برای احراز صلاحیت این افراد وقت خواهیم گذاشت. ضمن اینکه اکثریت اعضای شورای مرکزی باید به این دو نفر رأی داده باشند.

میرزایی گفت: در مرحله نخست بیستم تا سی ام دی ماه و مرحله دوم انتخابات در بهمن ماه خواهد بود.

او با تأکید بر این مطلب که نگاه ما کاملا اجتماعی است و فعالیت سیاسی نداریم ، توضیح داد که از جمله اقدامات جدی ما برای امنیت و شفافیت انتخابات انجام دادیم تشکیل ستاد مرکزی به ریاست معاون ساماندهی و دبیر آن خودم هستم ضمن اینکه دو نماینده مجلس هم در این ستاد حضور دارند.

دبیر ستاد برگزاری انتخابات مجامع استانی سازمان های مردم نهاد جوانان ادامه داد: ترکیب مشابهی هم در استان ها وجود دارد که ریاست آن را مدیر کل ورزش و جوانان برعهده دارد .

وی در خصوص برگزاری انتخابات سالم در استان ها اظهار داشت : همچنین ناظرهایی از ستاد مرکزی تعیین کرده ایم تا هیات نظارت تشکیل داده شود تا فضایی سالم در این انتخابات داشته باشیم.

700700

کد خبر: 719265

وب گردی

وب گردی