نشست   امنیت پایدار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان برگزار شد

برگزاری نشست بصیرتی سیاسی و روشنگری با موضوع امنیت پایدار با حضور جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان بوکان، ریاست دانشگاه و دیگر اساتید دانشگاه آزاد اسلامی این واحد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای این نشست انور ضیائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین اظهار داشت: دشمنان کشورمان از طریق شبکه های اجتماعی بویژه فضای مجازی به تهاجم فرهنگی پرداخته است.

وی گفت : دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی امروز می دانند که نمی توانند با سلاح سرد و از طریق نظامی بر ایران اسلامی تسلط بیابند بنابراین از طرق دیگر از جمله فضاهای مجازی و نیز شبکه های ماهواره ای در صدد نفوذ به اذهان جوانان ما هستند.

ضیائی در ادامه افزود: استفاده بیش از حد جوانان از فضای مجازی موجب کاهش پایبندی کاربران فضای مجازی نسبت به ارزش های خانواده شده است که عواقبی شامل انحرافات جنسی، بهره کشی جنسی از کودکان، انتشار تصاویر پورنوگرافی از طریق اینترنت شده است.

ضیائی در ادامه افزود: برای پیشگیری هر چه بهتر از آسیب ها نیاز به آگاهی دادن خانواده ها می باشد، چرا که خانواده ها مسئولیت خطیری در قبال تربیت فرزندان مخصوصا در رنج سنی نوجوان
دارند.

در ادامه سرهنگ مقصود وکیلی جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان بوکان به تهدیدها در فضای مجازی اشاره کرد افزود : امروزه فضای مجازی در زندگی عموم مردم قرار دارد و اینکه این پدیده را کنار بگذاریم وجود ندارد زیرا به هرحال فضای مجازی بخشی از زندگی مردم را شامل می‌شود و برخی روزانه ساعات زیادی را در فضای مجازی می‌گذرانند.

وی به صمیمیت خانواده اشاره کرد و افزود : با ورود فضای مجازی، خانواده های ایرانی صمیمیت خود را از دست داده اند این مسئله موجب آسیب های بسیار زیادی در جامعه شده است.

وی در پایان به چگونگی رفتار والدین نسبت به فرزندان اشاره کرد و افزود : والدین باید به فرزندان خود کمک کنند تا به دنبال بهترین جایگزین برای دوستی های فضای مجازی باشند.

205/200

کد خبر: 719275

وب گردی

وب گردی