پایان رسیدگی به تخلفات علمی استادان و صدور حکم نهایتا تا یک ماه آینده

مدیر دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم از اتمام بررسی های تخلفات علمی ارائه شده توسط مجله نیچر نهایت تا یکماه آینده خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، محسن شریفی مدیر دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم با اشاره به گزارش مجله نیچر درخصوص تخلفات علمی کشور گفت: بعد انتشار و اطلاع از گزارش این مجله کار بررسی های خود را برای شناسایی و برخورد با متخلفان آغاز کردیم.

وی ادامه داد: لذا اسامی تمام دانشگاه های وابسته به وزارت علوم که نام آنها در آن مقالات بود علاوه بر اسامی هر فرد متخلف استخراج و همچنین نقش افراد در آن مقالات را که نویسنده مسئول بودند یا همکار شناسایی کردیم.

به گفته شریفی، از آنجا که ممکن است فرد از ذکر نامش در مقاله متخلف شناخته شده مطلع نباشد، باید به نقش افراد در این موضوع بطور کامل آگاهی پیدا کنیم.

مدیر دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم با اشاره به بررسی و جمع بندی های کارشناسانه اظهار داشت: تک تک موارد تخلف، نام و نشان افراد و اینکه آیا آگاهانه به این کار رو آورده اند یا خیر در دست بررسی جدی است و دانشگاههای ما هم در کمیته های اولیه رسیدگی به تخلفات پیگیر هستند.

شریفی در پاسخ به این سوال که پایان بررسی ها و صدور حکم برای متخلفان چه زمانی صورت می گیرد، اعلام کرد: با توجه به جدیت ما در کار، علی القاعده طی 15 روز تا نهایتا یکماه آینده نتایج بررسی ها به پایان رسیده و اعلام خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

205/200

کد خبر: 719319

وب گردی

وب گردی